Bydgoszcz zamawia kolejne przystanki wiedeńskie. Z opcją

infotrans
28.08.2022 13:00

W sierpniu Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na przebudowę trzech przystanków tramwajowych.

Przetarg dotyczy realizacji trzech przystanków – nowego przy Klaryskach oraz dwóch w rejonie Chodkiewicza. Te dwa ostatnie miałyby zostać przesunięte bliżej ul. Zamojskiego ( zarówno kierunek Las Gdański, jak i kierunek Jagiellońska).

Z opcją

-"Chcemy by poprawiły bezpieczeństwo, ułatwiały podróże osobom z niepełnosprawnościami i jeszcze lepiej skomunikowały centrum z wykorzystaniem tramwajów. Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy na ul. Focha. Teraz przystanki wiedeńskie chcemy wybudować na ul. Gdańskiej i na Jagiellońskie - poinformował ZDMiKP w Bydgoszczy.

W ramach obecnego przetargu Zarząd może też wykorzystać prawo opcji, które pozwoliłoby na prace budowlane, w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych, przy kolejnych dwóch przystankach (para przystanków w rejonie Gdańskiej 5 / 10).

Kryteriami oceny ofert w przetargu są cena i długość gwarancji.

-"Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Wykonana już przez nas koncepcja zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Dodatkowo projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary) - dodał Zarząd.

Wyniesione jezdnie mogą być budowane wyłącznie w miejscach, gdzie nie występują zjazdy na teren posesji. Przez dwa przystanki przebiegać ma też kontrapas rowerowy (pomiędzy placem Wolności i Świętojańską). Na etapie opracowania, dokumentacja była szeroko konsultowana z mieszkańcami i społecznikami.

fot. ZDMiKP w Bydgoszczy.

Pierwszy już jest

Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowany został południowy pas ruchu, który pełni funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest na wysokości chodnika. Poprawia to bezpieczeństwo i ułatwia wsiadanie do pojazdu. Wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez wyniesiony obszar przystanku.