Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Od dnia 1 kwietnia (niedziela) ZDMIKP Bydgoszcz wprowadzi liczne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej związane ze stałą reorganizacją układu komunikacyjnego. To można powiedzieć mała transportowa rewolucja. I tak:
Autobusy linii nr 52, 53, 59, 65, 67 i 68 kursują aktualnie według stałej, modułowej częstotliwości kursów w określonych przedziałach czasowych umożliwiającej koordynację linii na wspólnych odcinkach tras (co 12 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu, co 15 –20 minut w dni wolne, co 24 minuty w godzinach wieczornych). Od 01.04.2012 r. do tej grupy zostanie przydzielona linia autobusowa nr 64, której częstotliwość kursów zostanie dopasowana do pozostałych linii. Pozwoli to na wprowadzenie przemiennego kursowania autobusów w ciągu ul. Skłodowskiej – Curie ze średnią 4-minutową częstotliwością w godzinach szczytu przewozowego. W godzinach wieczornych i w dni wolne autobusy linii nr 64 i 67 będą kursowały co 20 minut, a na wspólnym odcinku trasy w ciągu ul. Skłodowskiej – Curie łącznie co ok. 10 minut z zachowaniem przemienności kursowania. Wprowadzenie koordynacji rozkładów jazdy linii komunikacyjnych funkcjonujących w ciągu ul. Skłodowskiej – Curie było jednym z postulatów zgłaszanych przez pasażerów w ostatnich latach.
Ponadto, na podstawie przeprowadzonych w 2011 r. badań napełnień środków komunikacji miejskiej nieznacznie ograniczone zostanie funkcjonowanie linii nr 52, 53, 65 i 68 w godzinach wieczornych i w dni wolne. W godzinach wieczornych zamiast co 24 minuty, autobusy będą pojawiały się na przystankach co 30 minut. Na liniach nr 53 i 65 zostały zaplanowane dodatkowe kursy wzmacniające i ułatwiające dojazd do pracy na godzinę 22 i powrót do domu po godz. 22. Kursy te zagęszczą częstotliwość kursowania o określonych porach do 15 minut. W dni wolne autobusy linii nr 53, 65 i 68 zamiast co 15 minut będą kursowały z częstotliwością co 20 minut.
Poza tym, w dni wolne poprawiona zostanie obsługa komunikacyjna rejonu Myślęcinka. Poza okresem letnich wakacji –autobusy linii nr 52 w relacji wydłużonej do Podkowy zamiast co 80 minut, będą kursowały co 60 minut. Nowy rozkład jazdy linii nr 52 umożliwi w dni wolne w okresie letnim kursowanie autobusów do Myślęcinka z równą 20-minutową częstotliwością kursów. Dotychczas z przyczyn logistycznych, w ciągu dnia zaplanowane było kilka 40-minutowych przerw w obsłudze Myślęcinka, co było uciążliwe dla pasażerów. Ponadto, nowy rozkład jazdy linii nr 53 uwzględnia uruchomienie wnioskowanego przez pasażerów, dodatkowego kursu do Parku Przemysłowego o godz. 04:48 z Błonia.
Autobusy linii nr 55 będą także kursowały według równej, 15-minutowej częstotliwości kursów w dni powszednie oraz 20-minutowej częstotliwości kursów w dni wolne. W godzinach wieczornych, podobnie jak obecnie, linia będzie kursowała co 30 minut. Wprowadzenie tej zmiany ma na celu poprawę funkcjonowania linii w godzinach międzyszczytowych –liczba kursów wzrośnie z 3 do 4 na godzinę, a częstotliwość kursów z 20 do 15 minut. Jednocześnie ZDMiKP informuje, że z dniem 01.04.2012 r. przestanie obowiązywać odrębny dla linii nr 55 przystanek Piękna / Szubińska (przy dawnym Fotonie) w kierunku do ul. Morskiej. Autobusy linii nr 55 będą się zatrzymywać razem z autobusami pozostałych linii na przystanku na ul. Szubińskiej za skrzyżowaniem z ul. Piękną, co ułatwi przesiadanie się.
Nowy rozkład jazdy autobusów linii nr 56 został także skonstruowany na podstawie prowadzonych w ubiegłym roku badań napełnień. Autobusy będą kursowały według równej częstotliwości kursów, tj. co 10 minut w godzinach szczytu (bez zmian), co 15 minut poza godzinami szczytu oraz co 20 minut w godzinach wieczornych i w dni wolne. Z uwagi na znikome zainteresowanie pasażerów ostatnimi kursami zjeżdżającymi z Belmy do pl. Kościeleckich, będą one kursami zjazdowymi i zostaną skrócone do pl. Poznańskiego. Podobnie będzie z pierwszymi kursami wyjazdowymi.
W godzinach wieczornych zwiększona zostanie częstotliwość kursów linii nr 67 z ok. 30 – 35 do 20 minut, celem wprowadzenia koordynacji i możliwości wygodnej przesiadki na autobusy linii nr 74 i odwrotnie na przystanku Fordońska –Sporna. Dzięki tej zmianie autobusy w godzinach wieczornych i w dni wolne, kiedy kursują rzadziej, będą ze sobą skoordynowane we wszystkich kursach, tak żeby pasażerowie nie musieli długo oczekiwać na przesiadkę.
Autobusy linii nr 69, w związku z wycofaniem obsługi Centrum Onkologii przez linię nr 70, będą realizowały zwiększoną liczbę kursów wariantowych wykonywanych przez Centrum Onkologii. Wjazd pod Centrum Onkologii będzie wykonywany średnio co 20 minut, a nie jak obecnie co 30 minut. Ponadto w godzinach wieczornych rozkład jazdy linii nr 69 zostanie dostosowany do ostatnich kursów linii nr 3 przyjeżdżających na pętlę Wyścigowa. Czas kursowania tej linii w kierunku os. Tatrzańskiego, na wniosek pasażerów, zostanie wydłużony.
Autobusy linii nr 70 zostaną wycofane z obsługi komunikacyjnej Centrum Onkologii i ich trasowanie zostanie uproszczone. Linia będzie funkcjonowała wyłącznie w dwóch wariantach tras: z Wyścigowej do pętli Nad Wisłą lub z Wyścigowej do pętli Mariampol. Wszystkie kursy będą trasowane przez Kaliskiego –UTP. Dzięki temu autobusy linii nr 70 funkcjonujące w systemie A+T zabezpieczą cykliczną i równomierną obsługę kompleksu UTP z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie oraz co 10 minut w dni wolne. Aktualnie w rozkładzie jazdy linii nr 70 występują 15 i 20-minutowe przerwy w obsłudze UTP wynikające z realizacji kursów przez Centrum Onkologii.
Autobusy linii nr 72 z uwagi na obecnie niskie napełnienia (w godzinach poza szczytowych i wieczornych) będą kursowały co 15 minut wyłącznie w godzinach szczytów przewozowych. Poza godzinami szczytu pasażerowie udający się w kierunku ul. Twardzickiego i os. Tatrzańskiego będą mogli korzystać z autobusów linii nr 69 na odcinku od przystanku Fordońska / Wyścigowa do os. Tatrzańskiego i 93 na odcinku od przystanku Fordońska / Wiślana do os. Tatrzańskiego (przez UTP).
Autobusy linii nr 93 będą trasowane przez Kaliskiego / UTP, co pozwoli zabezpieczyć obsługę relacji UTP –os. Tatrzańskie poza godzinami funkcjonowania linii autobusowej nr 72. Wprowadzenie tego rozwiązania umożliwi dodatkowo wprowadzenie postulowanego od wielu lat połączenia kompleksu UTP z ul. Twardzickiego i Pelplińską także w dni wolne. Zabieg ten pozwoli ponadto na spełnienie kolejnego postulatu studentów UTP o zwiększenie częstotliwości kursowania linii przyspieszonej łączącej uczelnię z północnymi rejonami śródmieścia oraz Dworcem PKP, gdyż linia nr 93 funkcjonuje z wyższą częstotliwością niż linia nr 94.
Autobusy linii nr 94 skierowane zostaną we wszystkich kursach przez Centrum Onkologii i ul. Rejewskiego. Umożliwi to zabezpieczenie dojazdu mieszkańców korzystających w ciągu ul. Akademickiej i Andersa do Centrum Onkologii w miejsce linii nr 70. Ponadto zmiana ta jest wyjściem naprzeciw licznym postulatom osób przyjezdnych korzystających z Centrum Onkologii jako ośrodka o znaczeniu regionalnym. Spodziewamy się zatem, że ta zmiana będzie się cieszyła dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Dodatkowo w godzinach szczytu przewozowego autobusy linii nr 94 w co drugim kursie zostaną skierowane do pętli Mariampol. W obu kierunkach autobusy obsługujące wydłużoną relację do Mariampola będą wykonywały wjazd kieszeniowy na pętlę Nad Wisłą, aby nie pogorszyć obsługi pasażerskiej przedmiotowego przystanku. Zmiana ta ma na celu poprawę obsługi komunikacyjnej rejonu ul. Bora-Komorowskiego, gdzie cały czas powstają nowe bloki mieszkalne i systematycznie wzrasta popyt na usługi komunikacji miejskiej.
Nadmieniamy, że nowe rozkłady jazdy linii nr 67, 93 i 94 uwzględniają trasowanie ich do pętli Rycerska. W związku z przewidywanym prowadzeniem prac wykończeniowych na w/w pętli do końca kwietnia br. autobusy tych linii będą funkcjonowały według projektowanych założeń, z tym że jeszcze na czasowo zmienionych trasach: tj. linia nr 93 do pętli Zaświat, linie nr 67 i 94 do Dworca PKP. Ponadto informujemy, że od 09.04.2012 r. obsługę kursu linii nr 6 o godz. 21:56 z Łęgnowa, w celu poprawy komfortu podróży pasażerów, zabezpieczy pociąg dwuwagonowy.
Równolegle ZDMiKP wprowadza liczne zmiany czasowe wynikające z remontu mostów tramwajowych w ciągu ul. Focha. Szczegóły tutaj,