W tym roku komfort oczekiwania na jednostki pływające w ramach Bydgoskiego Tramwaju Wodny z pewnością poprawią nowoczesne wiaty przystankowe. Trwa montaż wiaty na Rybim Rynku, ale nowa infrastruktura pojawi się również na pozostałych przystankach Bydgoskiego Tramwaju Wodnego: przy hali Łuczniczka, Astorii oraz dworcu autobusowym. Prace prowadzone są w ramach inwestycji „Bydgoski Węzeł Wodny –rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego –I etap”. Ponadto, przystanki tramwaju wodnego wyposażone zostaną w elektroniczne tablice –takie rozwiązanie zapewni wygodny dostęp do wszelkich informacji związanych z kursowaniem tramwaju wodnego. W sezonie 2014 przystankiem początkowo-końcowym dla tramwaju wodnego będzie właśnie przystanek Rybi Rynek. Już dziś zapraszamy na rejsy Bydgoskim Tramwajem Wodnym – pierwsze kursy przewidziane są na 1 maja 2014r.!
W tym sezonie, na wody Brdy, oprócz „Słoneczników”wyruszy także zabytkowy statek „Bydgoszcz”z 1913 roku. Obecnie trwa wybór operatora turystycznych linii. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, który zorganizował przetarg zakłada, że pierwszy statek o napędzie solarnym, „Słonecznik”, będzie pływał od 1 maja do 7 września br. Rejsy będą realizowane w dni powszednie od godziny 10 do 19:25 oraz w dni wolne –od godziny 10:50 do 19:25. Drugi statek o napędzie solarnym ma dołączyć w czerwcu br. W okresie wakacyjnym uruchomione zostaną również rejsy zabytkowym statkiem o napędzie motorowym „Bydgoszcz”. Jednostka kursować ma linią ”Szlakiem śluz”z Rybiego Rynku do przystani przy KS „Gwiazda”tylko w weekendy.
Bydgoski Tramwaj Wodny funkcjonuje od 10 lat. Pierwszy rejs zorganizowano jesienią 2004 roku. Pomysł został zrealizowany w ramach wspólnej inicjatywy Urzędu Miasta, Żeglugi Bydgoskiej i Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. „Słoneczniki”rozwijają prędkość do 12 km/h. Zabierają na pokład 28 pasażerów. Są napędzane bateriami słonecznymi. Jednostki mają długość 13,5 metra i szerokość 3 metrów. Na odcinku Rybi Rynek –WSG statek jest podnoszony w górę o 3,5 m na śluzie miejskiej, co trwa około kilkunastu minut. Z kolei zabytkowa „Bydgoszcz”wybudowana została w 1913 w Brandenburgu. Początkowo jednostka nosiła nazwę „Prinz Heinrich”, a następnie „Hela”. Po wojnie funkcjonowała pod nazwą „Gniew”i „Elbląg”, by w 2000 roku po wymianie silnika otrzymać imię „Bydgoszcz”. Jednostka zabiera na pokład 24 pasażerów i pływa z prędkością do 10 km/h.