Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bliżej do nowego Dworca Południowego

infotrans
04.05.2017 09:18

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie 26 kwietnia podpisał umowę na wykonanie koncepcji węzła komunikacyjnego Dworzec Południowy. To kolejny krok w kierunku przebudowy obszaru przy al. Wilanowskiej, który będzie stanowił nowoczesny punkt przesiadkowy.

Wykonawca w 8 miesięcy od daty podpisania umowy ma przygotować cztery warianty koncepcji Dworca Południowego. Projekty będą się różnić od siebie dokładną lokalizacją obiektu oraz przebiegiem planowanej w przyszłości linii tramwajowej z Dworca w kierunku Wilanowa.

To nie jedyne zadanie przewidziane dla wykonawcy w ramach umowy. Firma Schuessler-Plan Inżynierzy przeprowadzi również analizę funkcjonalną, prawną i ekonomiczną wariantów inwestycyjnych dla każdej koncepcji. Zorganizuje także konsultacje społeczne z mieszkańcami.

Docelowo Dworzec Południowy stanie się nowoczesnym, wygodnym i w pełni funkcjonalnym węzłem przesiadkowym. Zapewni sprawną przesiadkę między metrem, autobusem i tramwajem. Osoby korzystające z autobusów dalekobieżnych będą mogły skorzystać z poczekalni. Na terenie Dworca znajdą się również kawiarnie, restauracje i miejsca, gdzie będzie można przyjemnie spędzić czas.

To nie koniec dobrych informacji dla tej części Warszawy

Na zlecenie Tramwajów Warszawskich zostanie przygotowane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla budowy trasy tramwajowej Służewiec – Dworzec Południowy, planowanej do realizacji do 2022 r.

Konsorcjum firm Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft oraz International Management Services sporządzi do końca I kwartału analizę wielokryterialną i zaproponuje optymalne rozwiązania przebiegu trasy dla tego projektu. Przedsięwzięcie będzie koordynowane z wykonawcą koncepcji węzła komunikacyjnego Dworzec Południowy.

W ramach opracowania analizie poddane zostaną cztery warianty przebiegu trasy:

    wariant 0 (W0): wariant odniesienia, zakładający brak działań w zakresie budowy trasy;

    wariant 1 (W1): budowa trasy wzdłuż al. Wilanowskiej (odcinek: rondo Unii Europejskiej – ul. Puławska) po północnej stronie ulicy;

    wariant 2(W2): budowa trasy tramwajowo – autobusowej wzdłuż al. Wilanowskiej (odcinek: rondo Unii Europejskiej – ul. Puławska) – rozwiązanie przekroju do zaproponowania przez wykonawcę;

    dwa autorskie warianty  (W3 i W4) według własnej koncepcji wykonawcy;

Wykonawca na podstawie przeprowadzonych analiz i w uzgodnieniu z Tramwajami Warszawskimi wskaże wariant rekomendowany (inwestorski i jednocześnie najlepszy dla środowiska) oraz dwa warianty alternatywne. Będą one podstawą do przeprowadzenia prac koncepcyjnych i uzyskania w kolejnym etapie decyzji środowiskowej.

W ramach podsumowania koncepcji budowy trasy wykonawca przedstawi także:

    koncepcję rozbudowy infrastruktury torowej (nowa trasa i sposób połączenia z istniejącą infrastrukturą)

    koncepcję rozbudowy w zakresie zasilania – podstacje, trakcja, słupy trakcyjne;

    koncepcję realizacji przystanków: lokalizacje, wyposażenie;

    koncepcję sterowania ruchem tramwajów – zalecenia w zakresie sterowania ruchem na skrzyżowaniach;

    koncepcję systemu informacji pasażerskiej;

    niezbędne korekty układu drogowego;

    zmiany w organizacji punktów przesiadkowych i ewentualnie zmiany w lokalizacji istniejących przystanków;

    układ linii tramwajowych;

    mikrosymulację ruchu tramwajów i innych pojazdów;

    ocenę zapotrzebowania na tabor;

    oszacowanie kosztów inwestycyjnych;

    wyniki analizy ekonomicznej i finansowej;

    możliwości etapowania inwestycji.