Bilety w sieci coraz łatwiej dostępne
Od niedawnabilety warszawskiej komunikacjimiejskiej kupić można za pośrednictwem serwisu jakdojade.pl. To jedna znajbardziej popularnych wyszukiwarek połączeń transportu publicznego. ZarządTransportu Miejskiego rozszerza system dystrybucji biletów.
ZTM sukcesywnie otwiera rynek sprzedaży biletów warszawskiejkomunikacji miejskiej. Firmy, które chcą stać się częścią tzw. systemuotwartego muszą oczywiście spełnić określone wymogi formalne i techniczne. Odpoczątku lipca współpraca ZTM z podmiotami prowadzącymi sprzedaż biletówczasowych, jednorazowych oraz krótkookresowych przy użyciu telefonówkomórkowych funkcjonuje na nowych zasadach, jednakowych dla wszystkichchętnych.
W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy,które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash.Kolejny jest serwis jakdojade.pl. Od 5 grudnia rozpoczął on sprzedaż biletówjednorazowych, czasowych i krótkookresowych. Zapłacić za nie można przy użyciukarty płatniczej podpiętej do konta użytkownika lub skorzystać z płatnościBLIK.
System otwarty cechuje się równymi i jednakowymi zasadamiobowiązującymi dla wszystkich. Umowa zawierana jest z każdą chętną firmąakceptującą jej treść oraz spełniającą minimalne wymogi dotyczące oferowanejaplikacji mobilnej służącej do sprzedaży biletów. Dotyczą one m.in. zapewnieniasprzedaży 24 godziny na dobę, stałego nadzoru technicznego i informatycznegonad systemem, należytych zabezpieczeń, bieżącego przekazywania informacji doZTM, wersji językowych, umożliwienia dokonywania płatności co najmniej dwomasposobami, a także obsługi minimum dwóch systemów operacyjnych. Spełnianiewszystkich wymagań sprawdzane jest podczas miesięcznych testów.
Na początku grudnia ZTM ogłosił także nowe reguły współpracyz firmami, które chcą uruchomić stacjonarne biletomaty. Tutaj również niezbędnejest spełnienie określonych wymogów, co sprawdzane jest podczas maksymalnie10-dniowych testów funkcjonalno-technicznych. Każda firma, z którą ZarządTransportu Miejskiego decyduje się podpisać umowę, zobowiązuje się dodostarczenia i zainstalowania co najmniej 30 biletomatów we wskazanych przezsiebie lokalizacjach. Musi także uruchomić sprzedaż w okresie maksymalnie doroku od zawarcia kontraktu, jak również prowadzić bieżącą eksploatację i serwistych automatów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sieć sprzedaży biletów stale się powiększa. Teraz to jużm.in. ponad 4 tys. punktów sprzedaży, 21 Punktów Obsługi Pasażerów, ponad 720biletomatów stacjonarnych i ponad 1900 mobilnych/pojazdowych. Stale rośnietakże znaczenie internetowych kanałów dystrybucji, również z wykorzystaniemspecjalnych aplikacji mobilnych.
„