Bilety ?idą? jak ciepłe bułeczki
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku pasażerowie kupiliznacznie więcej biletów ZTM Warszawa niż w tym samym okresie roku 2014. Dobudżetu miasta, z tytułu sprzedaży, wpłynęło o prawie 39,5 mln zł więcej niż zapierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku.
O ile w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowiekupili ponad 59,1 mln wszystkich rodzajów biletów, o tyle w analogicznymokresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła do ponad 63,3 mln sztuk.
Ogromną popularnością cieszą się bilety jednorazowe, któreobecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mlnsztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku do ok. 25,3 mln sztuk wciągu pierwszych trzech kwartałów roku bieżącego.
Rośnie także popularność biletów długookresowych. Wpierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mlnkontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresiebieżącego roku sprzedaż wzrosła (odpowiednio) do ponad 2,8 mln i prawie 940tys. kontraktów.
Większa sprzedaż przełożyła się wprost na większe dochody. Wciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedażybiletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o prawie 39,5 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Warto wspomnieć, że zwiększenie sprzedaży biletów to efektnie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej ale równieżzwiększenia ich dostępności. Warto przypomnieć, że w marcu bieżącego roku ZTMuruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra.W lipcu uruchomiony został kolejny punkt ? w Centrum Handlowym Blue City.Systematycznie uruchamiane są również nowe biletomaty. To także efektuszczelnienia systemu biletowego. Dzięki wprowadzeniu zabezpieczeń na karciewyeliminowana została możliwość nielegalnego kodowania biletów.
„