Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bilet ? coś oczywistego czy nadzwyczajnego?

infotrans
20.10.2015 19:46

Czy znają Państwo kogoś, kto próbował iść do kina lubteatru, na mecz lub basen albo wybrać się w podróż samolotem bez biletu?Prawdopodobnie nie. Ale z dużym prawdopodobieństwem spotkali Państwo osoby,które podróżują bez biletu komunikacją miejską. Ignorowanie koniecznościwnoszenia opłat za przejazdy miejskimi autobusami, tramwajami, metrem ipociągami nie jest niczym innym, jak okradaniem współpasażerów, którzyregularnie płacą za przejazdy. Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął 5października kampanię społeczną ?Aby korzystać z komunikacji miejskiejpotrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego?.

W 2014 roku kontrolerzy biletów ZTM wystawili prawie 243tys. wezwań do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu lub dokumentupotwierdzającego prawo do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. W pierwszympółroczu tego roku liczba wystawionych wezwań przekroczyła 112 tys. Oznacza to,że około pięć procent skontrolowanych osób nie płaci za przejazdy komunikacjąmiejską.

Większość gapowiczów postrzega to w kategoriach: ?udało misię?, ?zaoszczędziłem?, ?oszukałem system?. Trzeba jednak spojrzeć na tenproblem z perspektywy osób, które regularnie płacą za przejazdy komunikacjąmiejską, a tym samym przyczyniają się do jej rozwoju. Ta zdecydowana większośćpasażerów jest okradana przez gapowiczów, którzy korzystają z autobusów,tramwajów, metra i pociągów, ale nie mają żadnego wkładu w nowoczesny tabor irozwój infrastruktury komunikacyjnej.

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował ponad miesięcznąkampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że jazda bezbiletu jest nieuczciwa. Kampania jest realizowana w trzech etapach. W pierwszym? trwającym od 5 do 18 października ? w pojazdach komunikacji miejskiej zostaływyeksponowane plakaty z mogłoby się wydawać oczywistym przekazem: ?Aby iść dokina lub teatru, na mecz lub basen albo wybrać się w podróż samolotem potrzebyjest bilet. To nic nadzwyczajnego?. Celem pierwszego etapu było zaciekawieniepasażerów oraz przypomnienie, że konieczność zakupu biletu na seans w kinie lubsztukę w teatrze, ale także przejazd komunikacją miejską jest oczywista.

20 października pięć wzorów plakatów zostało zastąpionychjednym odnoszącym się już bezpośrednio do komunikacji miejskiej. Treść plakatu:?Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nicnadzwyczajnego? podobnie jak w przypadku wcześniejszych materiałów, możewydawać się oczywista, ale jak się okazuje ? nie dla ponad 243 tys. gapowiczóww 2014 roku, czy ponad 112 tys. w roku bieżącym.

Trzeci, ostatni etap kampanii rozpocznie się 4 listopada.