Białystok z przetargiem na promocję komunikacji miejskiej
infotrans
01.07.2021 14:00
Białystok z przetargiem na promocję komunikacji miejskiej
W Polsce ruszają pocovidowe akcje promujące korzystanie z komunikacji miejskiej.
Teraz Białystok chce, aby z komunikacji miejskiej korzystało więcej pasażerów i zamierza ich przekonać poprzez reklamy, spoty i ulotki.
Cele kampanii
W tym celu urzędnicy zaprosili firmy do składania ofert na opracowanie i dostarczenie materiałów przeznaczonych do promowania komunikacji miejskiej, prezentujących osiągnięcia oraz zachęcających do korzystania z Białostockiej Komunikacji Miejskiej (BKM). Przedsięwzięcie ma być zrealizowane w ciągu 2 miesięcy od podpisania umowy.
Miasto postawiło przed sobą następujące cele kampanii promocyjnej:
- prezentacja nowoczesnego wizerunku transportu publicznego w Białymstoku oraz poprawa postrzegania komunikacji miejskiej przez jej użytkowników,
- informowanie społeczeństwa o funkcjonującym w aglomeracji białostockiej systemie transportu publicznego, przyjaznym dla podróżujących, posiadającym nowoczesne rozwiązania oraz uwzględniającym potrzeby osób z niepełnosprawnościami,
- zainteresowanie i zaznajomienie mieszkańców z rozwiązaniami technicznymi i nowinkami informatycznymi wdrażanymi przez miasto w celu zwiększenia wygody pasażerów i podniesienia efektywności funkcjonowania komunikacji publicznej,
- zachęcenie do korzystania z komunikacji miejskiej zarówno dzieci (w przyszłości) oraz młodzież i dorosłych,
- przedstawienie komunikacji miejskiej jako nowoczesnego środka transportu, stanowiącego alternatywę dla samochodu osobowego,
- poinformowanie o zakupie najnowocześniejszych autobusów spełniających surowe normy emisji spalin oraz pozwalające na wygodne podróżowanie w przyjaznych pasażerom warunkach,
- przekazanie głównych wartości BKM opisanych wyżej: innowacyjność, wygoda, ekologiczność, nowoczesność, punktualność.
Narzędzia promocyjne
Promocja BKM ma się odbywać na kilku polach, w tym poprzez:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- nagranie filmów reklamowych:
- 5-minutowy obrazujący wszystkie nowości wprowadzone w ostatnich latach w komunikacji miejskiej, m.in.: biletomaty, Smart Taryfa – metoda MTT, nowy tabor, wymiana wiat przystankowych,
- 5 wersji skróconych, około 60 sekundowych o przykładowej tematyce: dostępne sposoby planowania czasu i trasy podróży, nowe – Smart Taryfa BKM to optymalizacja opłaty za przejazdy i tradycyjne (bilet papierowy, zakup przez telefon, karta miejska i karta płatnicza), bezpieczeństwo płatności kartą i kontroli biletowej, bilet zakupiony w domu - prostota zakupu biletu przez Internet.
- nagranie filmu graficznego - nagranie filmu skierowanego do uczniów młodszych klas szkół podstawowych obrazującego m.in.: łatwość podróżowania komunikacją miejską, zasady bezpieczeństwa, urządzenia znajdujące się w autobusie i możliwość kontroli (sposób zachowania się),
- nagranie spotów promocyjnych audio - przygotowanie scenariuszy minimum pięciu 30-sekundowych spotów promocyjnych oraz produkcja spotów zgodnie z ustalonymi scenariuszami,
- przygotowanie ulotek reklamowych - wykonanie projektów co najmniej trzech wzorów ulotek reklamowych (zgodnych z wytycznymi Systemu Identyfikacji Wizualnej BKM),
- przygotowanie dwustronnej mapy Białegostoku - na jednej stronie ma znaleźć się plan miasta z zaznaczonymi zabytkami i naniesionymi: liniami komunikacji miejskiej, strefami taryfowymi, przystankami, stacjami BiKeR, ścieżkami rowerowymi. Na drugiej stronie mapy znajdzie się skrócony opis ze zdjęciami przedsięwzięć zrealizowanych z udziałem środków UE,
- przygotowanie laminowanego planu miasta - wykonanie projektu planu miasta z zaznaczonymi zabytkami przeznaczonego do zamieszczenia na przystankach komunikacji miejskiej,
- wykonanie naklejek na autobusy wraz z oklejeniem autobusów - zaprojektowanie i wykonanie 3 projektów reklam Białostockiej Komunikacji Miejskiejna podstawie wytycznych oraz wstępnej koncepcji przekazanej przez zamawiającego - krótkie hasła reklamowe zachęcające kierowców samochodów do skorzystania z komunikacji miejskiej, zmiany środka transportu,
- zaprojektowanie i dostawa materiałów promocyjnych- w tym w szczególności: magnesów na lodówkę, breloków, toreb na zakupy, parasolek, breloków USB, opasek odblaskowych, toreb papierowych, notesów z długopisem.
Formalności
Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do dnia 1 lipca.
Do kryteriów oceny ofert należą cena (60%), doświadczenie kierownika zespołu (40%).