Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Białystok z przetargiem na promocję komunikacji miejskiej

infotrans
01.07.2021 14:00
W Polsce ruszają pocovidowe akcje promujące korzystanie z komunikacji miejskiej.

Teraz Białystok chce, aby z komunikacji miejskiej korzystało więcej pasażerów i zamierza ich przekonać poprzez reklamy, spoty i ulotki.

Cele kampanii

W tym celu urzędnicy zaprosili firmy do składania ofert na opracowanie i dostarczenie materiałów przeznaczonych do promowania komunikacji miejskiej, prezentujących osiągnięcia oraz zachęcających do korzystania z Białostockiej Komunikacji Miejskiej (BKM). Przedsięwzięcie ma być zrealizowane w ciągu 2 miesięcy od podpisania umowy.

Miasto postawiło przed sobą następujące cele kampanii promocyjnej:

  • prezentacja nowoczesnego wizerunku transportu publicznego w Białymstoku oraz poprawa postrzegania komunikacji miejskiej przez jej użytkowników,
  • informowanie społeczeństwa o funkcjonującym w aglomeracji białostockiej systemie transportu publicznego, przyjaznym dla podróżujących, posiadającym nowoczesne rozwiązania oraz uwzględniającym potrzeby osób z niepełnosprawnościami,
  • zainteresowanie i zaznajomienie mieszkańców z rozwiązaniami technicznymi i nowinkami informatycznymi wdrażanymi przez miasto w celu zwiększenia wygody pasażerów i podniesienia efektywności funkcjonowania komunikacji publicznej,
  • zachęcenie do korzystania z komunikacji miejskiej zarówno dzieci (w przyszłości) oraz młodzież i dorosłych,
  • przedstawienie komunikacji miejskiej jako nowoczesnego środka transportu, stanowiącego alternatywę dla samochodu osobowego,
  • poinformowanie o zakupie najnowocześniejszych autobusów spełniających surowe normy emisji spalin oraz pozwalające na wygodne podróżowanie w przyjaznych pasażerom warunkach,
  • przekazanie głównych wartości BKM opisanych wyżej: innowacyjność, wygoda, ekologiczność, nowoczesność, punktualność.

Narzędzia promocyjne

Promocja BKM ma się odbywać na kilku polach, w tym poprzez:

  1. nagranie filmów reklamowych:
  • 5-minutowy obrazujący wszystkie nowości wprowadzone w ostatnich latach w komunikacji miejskiej, m.in.: biletomaty, Smart Taryfa – metoda MTT, nowy tabor, wymiana wiat przystankowych,
  • 5 wersji skróconych, około 60 sekundowych o przykładowej tematyce: dostępne sposoby planowania czasu i trasy podróży, nowe – Smart Taryfa BKM to optymalizacja opłaty za przejazdy  i tradycyjne (bilet papierowy, zakup przez telefon, karta miejska i karta płatnicza), bezpieczeństwo płatności kartą i kontroli biletowej, bilet zakupiony w domu - prostota zakupu biletu przez Internet.
  1. nagranie filmu graficznego - nagranie filmu skierowanego do uczniów młodszych klas szkół podstawowych obrazującego m.in.: łatwość podróżowania komunikacją miejską, zasady bezpieczeństwa, urządzenia znajdujące się w autobusie i możliwość kontroli (sposób zachowania się),
  2. nagranie spotów promocyjnych audio - przygotowanie scenariuszy minimum pięciu 30-sekundowych spotów promocyjnych oraz produkcja spotów zgodnie z ustalonymi scenariuszami,
  3. przygotowanie ulotek reklamowych - wykonanie projektów co najmniej trzech wzorów ulotek reklamowych (zgodnych z wytycznymi Systemu Identyfikacji Wizualnej BKM),
  4. przygotowanie dwustronnej mapy Białegostoku - na jednej stronie ma znaleźć się plan miasta z zaznaczonymi zabytkami i naniesionymi: liniami komunikacji miejskiej, strefami taryfowymi, przystankami, stacjami BiKeR, ścieżkami rowerowymi. Na drugiej stronie mapy znajdzie się skrócony opis ze zdjęciami przedsięwzięć zrealizowanych z udziałem środków UE,
  5. przygotowanie laminowanego planu miasta - wykonanie projektu planu miasta z zaznaczonymi zabytkami przeznaczonego do zamieszczenia na przystankach komunikacji miejskiej,
  6. wykonanie naklejek na autobusy wraz z oklejeniem autobusów - zaprojektowanie i wykonanie 3 projektów reklam Białostockiej Komunikacji Miejskiejna podstawie wytycznych oraz wstępnej koncepcji przekazanej przez zamawiającego - krótkie hasła reklamowe zachęcające kierowców samochodów do skorzystania z komunikacji miejskiej, zmiany środka transportu,
  7. zaprojektowanie i dostawa materiałów promocyjnych- w tym w szczególności: magnesów na lodówkę, breloków, toreb na zakupy, parasolek, breloków USB, opasek odblaskowych, toreb papierowych, notesów z długopisem.

Formalności

Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do dnia 1 lipca.

Do kryteriów oceny ofert należą cena (60%), doświadczenie kierownika zespołu (40%).