Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezpieczniejsi piesi w Austrii

infotrans
04.01.2016 16:20

Jak podaje portal Mobilna Gdynia, w Wiedniu zostałazainaugurowana nowa polityka na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych w Austrii.Uwzględnia ona szereg konkretnych zaleceń dla austriackich władz lokalnych iplanistów.

Mimo tendencji spadkowej, w ubiegłym roku w Austrii zginęło71 pieszych, a 4129 zostało rannych w wypadkach.

Austriacy wychodzą z założenia, że wszelkie środki, którezwiększają bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg, a więc pomagajązapobiegać wypadkom, są szczególnie ważne. Wg obranej polityki, nowe wytycznedla ruchu pieszego powinny uprościć codzienne życie pieszych i przyczynić siędo ich ochrony.

Zgodnie z zaleceniami, przestrzenie publiczne muszą byćzaprojektowane tak, aby były dostępne i użyteczne dla osób z wadami wzroku iniepełnosprawnych. Wystarczająco szerokie chodniki, urządzenia brd naprzejściach, strefy ruchu pieszego i odpowiednie oświetlenie są głównymielementami nowego planowania. Choć propozycje, przygotowane przez 27austriackich planistów i ekspertów ruchu nie są jeszcze wiążące, wykazują onekonieczność działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych.

Przykładowe zapisy nowej polityki:

Wszystkie znaki drogowe na chodniku muszą znajdować się wobszarze światła dla pieszych, na wysokości nie niższej niż 2,2 m.

Znaki drogowe, które są w zasięgu pieszych nie mogą miećostrych krawędzi i powinny mieć możliwość ich dotykowej identyfikacji dla osóbniewidomych i niedowidzących. To samo odnosi się także do skrzynek pocztowych,automatów.

Przeszkody na powierzchni dla pieszych (znaki drogowepionowe, hydranty, słupki, itp.), muszą być oznaczone w kolorze kontrastowym(co najmniej dwa kolory), i powinny mieć minimalną wysokość 0,9 m.

Chodniki powinny mieć szerokość co najmniej 2,0 m. Minimalnaszerokość chodnika wynoszącza 1,5 m może mieć zastosowanie tylko na ulicach omałym natężeniu ruchu pieszego.

Przejścia dla pieszych z sygnalizacją powinny być budowanena wszystkich ulicach o więcej niż 1 pasie ruchu w każdym kierunku, pozaobszarzem zabudowanym, tam gdzie jest niedostateczna widoczność, gdzie prędkośćrzeczywista jest większa niż 55 km/h.