Awaria biletomatów MPK Kraków

infotrans
05.08.2021 08:00
Trwa przywracanie możliwości płatności bezgotówkowej w części biletomatów – poinformował Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.

Sukcesywnie usprawniane są kolejne automaty do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.

ZTP przygotowany na takie sytuacje

"Jesteśmy przygotowani na takie sytuacje" - powiedział PAP Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Cały czas w automatach za zakup biletów można płacić gotówką. Bilety okresowe można zakupić z wykorzystaniem aplikacji: iMKA, mKK, mKKM, w punktach sprzedaży biletów lub na stronie internetowej ebilet.kkm.krakow.pl.

Pasażerowie MPK mogą kupować bilety jednorazowe z wykorzystaniem mobilnych platform: iMKA, jakdojade.pl, moBilet, mPay, SkyCash, zbiletem.pl oraz w punktach sprzedaży biletów: „Dworzec Główny Wschód”, os. Centrum D bl. 7, ul. Krowoderskich Zuchów 8a, ul. Podwale 3/5, ul. Powstańców Wielkopolskich 6.

Krakowianie od kilku dni mają problem z zakupem biletów w części biletomatów - zarówno tych w pojazdach, jak i na przystankach. Awaria biletomatów nie zwalnia pasażerów z posiadania ważnego biletu.

Problemy operatora

ZTP tłumaczy, że jest to awaria usługi firmy, która świadczy usługi nie tylko w Krakowie. "Cały czas czekamy na informacje od operatora płatności, kiedy awaria zostanie usunięta" - podał ZTP w komunikacie. "Mamy nadzieję, że problem zostanie rozwiązany jak najszybciej, w ciągu najbliższych godzin nawet" - powiedział Sebastian Kowal.

Od 19 do 20 lipca kontrolerzy ujawnili 509 przypadków jazdy bez biletu, od 26 do 27 lipca - 511, a 2 i 3 sierpnia - 540.

"Wszelkie skargi czy to związane z funkcjonowaniem komunikacji, czy też kontrolami, należy zgłaszać do Zarządu Transportu Publicznego" - powiedział Sebastian Kowal. (PAP)