Awantura o logo Warszawskiego Transportu Publicznego [FILM]
ZTM w Warszawie cały czas tłumaczy się z nowego logoWarszawskiego Transportu Publicznego. Powstał nawet film, który tłumaczy genezęnowego logotypu. Głos zabrali też twórcy projektu.
Zarząd TransportuMiejskiego w Warszawie cały czas tłumaczy się z nowego logo WarszawskiegoTransportu Publicznego. Powstał nawetfilm, który tłumaczy nowego logotypu . Głos zabrali też twórcy projektu -projektanci z zespołu „TypeThree”.
Wizja ZTM
Na specjalnych plakatach, które są m.in. na przystankachautobusowych widać genezę nowego logo, gdzie rozłożono ją na czynniki pierwsze.
I tak widzimy kolejno: symbol stołecznej syrenki (podpisanejsłowem „warszawski”), dalej znak dodawania i literkę „t” znapisem „transport”, a na koniec grupkę postaci wpisaną w okrągmającą symbolizować tłum – podpisaną słowem „publiczny”.
Całość łączy się w nowe logo Warszawskiego TransportuPublicznego, czyli literę „t” znajdującą się w okręgu iprzypominającą warszawską syrenkę.
ZTM przekonuje, że umieszczenie znaku w przyciętym okręguzostało dopuszczone przez autorów znaku i ujęte w przygotowanej przez nich”Księdze Znaku”.
Głos zabierają twórcy
Po negatywnych komentarzach na temat nowo logo, głos zabralitwórcy projektu – projektanci z zespołu „TypeThree.
– Projekty oznaczeń pojazdów, które w ostatnich dniachpojawiły się na ulicach Warszawy, nie były z nami konsultowane – twierdzizespół TypeThree. Poniżej pełna treść ich oświadczenia:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
https://www.facebook.com/designedbytype2/posts/1922128251162283:0
{https://www.youtube.com/watch?v=8jfHVbpZ4Ao}
Historia konkursu nalogo WTP
W 2017 r. dwuetapowy konkurs na nowy logotyp warszawskiegotransportu publicznego wygrało TypeThree. Zwycięski projekt przedstawia literkę”t” przypominającą symbol stolicy – warszawską syrenkę. Jak podkreśla wkomunikacie prasowym jury, logotyp doskonale identyfikuje „warszawskość”komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu. Choć nawiązujedo tradycji, to jednocześnie jest szalenie nowoczesny i bardzo długo się niezestarzeje.
TypeThree otrzymało nagrodę w wysokości 70 tys. złotych, wdrugim etapie pokonało cztery inne propozycje.
Łącznie, do konkursu zgłoszono 189 prac, które oceniło juryw składzie Robert Zydel – dyrektor Biura Marketingu Miasta, Wojciech Wagner -zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, KatarzynaStrzegowska – zastępca dyrektora ZTM, prof. Piotr Garlicki i prof. dr hab.Dawid Korzekwa z Akademii Sztuk Pięknych, Andrzej Budek – założyciel studiaKOTBURY, Magdalena Ponagajbo z Mamastudio i Emilia Bojańczyk z Podpunktu.
– To piękny projekt, który pojawi się stopniowo nawszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach,rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażeromidentyfikację i korzystanie z naszej komunikacji – mówiła po wyborzezwycięskiego projektu Renata Kaznowska,zastępca prezydenta Warszawy.
„