Arret z umowami na nowe wiaty i stojaki w Koninie

infotrans
11.05.2020 16:30

Konin rozstrzygnął przetarg na dostawę i montaż 9 nowych wiat przystankowych oraz 23 stojaków rowerowych.

Do zamawiającego wpłynęło 5 ofert co do wiat i 4 oferty co do stojaków. W obu zadaniach zwyciężyła jedna firma – Arret sp. z o.o.

W dniu 6 maja miasto podpisało z wykonawcą umowy, których przedmiotem jest realizacja wspomnianych inwestycji.

Nowe wiaty przystankowe będą kosztować Konin 203 256,60 PLN brutto, zaś stojaki rowerowe – 13 437,75 PLN brutto.

Zarówno wiaty, jak i stojaki rowerowe mają zostać postawione do 25 czerwca. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w oparciu o projekt pod nazwą: „Ekologiczny Konin – rozwój i promocja niskoemisyjnego transportu miejskiego”, realizowany ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Ile wiat i stojaków?

Przedmiotem zawartych umów jest dostawa i montaż fabrycznie nowych 9 wiat przystankowych, w tym 5 sztuk tzw. dużych i 4 sztuki tzw. małych wiat oraz 23 stojaków na rowery: po 3 stojaki na rowery przy każdej wiacie przystankowej dużej i po 2 stojaki przy każdej wiacie przystankowej małej, przewidzianych do zainstalowania na przystankach komunikacji miejskiej na terenie miasta Konina.

Wymagania techniczne

Każda wiata (duża i mała) ma mieć konstrukcję wykonaną z profili stalowych, lakierowanych w barwach z palety RAL – 7016 z zastosowaniem połączenia barw z palety RAL – 3000. Nazwa przystanku (podświetlona LED) znajdzie się w przedniej części zadaszenia. Podświetlenie LED ma być równomiernie umieszczone na całej długości wiaty wewnątrz pod zadaszeniem. Zasilanie wiat (ze źródeł odnawialnych) powinno składać się z urządzeń takich jak: panel fotowoltaiczny, akumulator, czujnik zmierzchowy lub czasowy. Ściany boczne i tylne wypełnione będą szkłem hartowanym o grubości nie mniejszej niż 8 mm z dodatkowym oznakowaniem w postaci pasów o kontrastowych barwach. Wiaty mają być wyposażone w:

– ławkę wraz z podłokietnikami wykonaną z materiałów łączonych, tj. metalu, drewna, lub tworzywa sztucznego, zapewniającą minimum 4 miejsca siedzące,

– wydzielone i oznaczone stanowisko o minimalnej szerokości 0,90 m dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, oczekujących na komunikację miejską,

– gablotę reklamowo-informacyjną podświetlaną oświetleniem typu LED zamieszczoną na bocznej ścianie wiaty (od strony wyjazdowej),

– gablotę reklamowo-informacyjną podświetlaną oświetleniem typu LED zamieszczoną na tylnej ścianie wiaty,

– dodatkową ramkę na rozkład jazdy formatu A3, zamieszczoną na tylnej ścianie wiaty (w miejscu wydzielonym dla osób niepełnosprawnych) na wysokości od 0,90 m do 1,10 m, umożliwiającej swobodny odczyt przez osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich oraz dzieci,

– kosz na śmieci zamontowany obok wiaty w podłożu peronu po stronie wyjazdowej o pojemności minimum 45l, wykonany z niepalnego materiału z dodatkowym zadaszeniem oraz możliwością szybkiego opróżniania np. obrót komory kosza.

Cechy stojaków

Z kolei stojaki na rowery powinny:

– mieć możliwość zapięcia dwóch rowerów,

– być wykonane z rur stalowych ze stali nierdzewnej o średnicy rury od 45 mm do 55 mm,

– być przystosowane do parkowania wszystkich typów rowerów, również tych wyposażonych w hamulce tarczowe,

– mieć możliwość zabezpieczenia rowerów za pomocą łańcucha, linki lub innych zapięć,

– posiadać stabilne podparcie dla dwóch rowerów, uniemożliwiające ich przewrócenie.