Aplikacja przyjazna pasażerom
– To będzie hit nie tylko dla młodych pasażerów legnickiejkomunikacji miejskiej ? mówili uczniowie V LO i ZSO nr 3, zaproszeni nakonferencję prasową (18 stycznia), poświęconą mobilnemu systemowi informacjipasażerskiej MyBus. ? Pełna wiedza o wszystkich autobusach, przystankach,odjazdach w każdej chwili i z każdego miejsca jest ekstra. Wystarczy smartfon.
Jest to jeden z podsystemów wielkiego inteligentnegoprojektu zarządzania ruchem i transportem publicznym w mieście. Trwa budowajego ostatnich elementów. Wykonawcy deklarują zakończenie wszystkich prac wpierwszym kwartale.
Niedawno uruchomiono wszystkie funkcje przystankowych tablicinformacyjnych, które podają rzeczywisty czas oczekiwania na autobusykonkretnych linii. Od dziś przyszła pora na bezpłatną i łatwo dostępnąaplikację na urządzenia mobilne, w tym popularne smartfony. Wystarczy wejść naspecjalnie stworzony portal autobusy.legnica.eu i pobrać z niego aplikacjęMyBus np. poprzez QR-kod lub linki do sklepów poszczególnych systemów. Kody będądostępne też na przystankach.
Na mapie miasta w portalu http://autobusy.legnica.eu dziękizakładce BusStop ukazują się wszystkie przystanki. Podawany jest faktyczny czasodjazdu dowolnego autobusu z dowolnego przystanku. Wystarczy wybrać np. linięalbo nazwę ulicy. Możemy się też dowiedzieć, jaki to autobus, czy jest on np.niskopodłogowy. Bieżące położenie całej pasażerskiej floty aktualizowane jestco 30 sekund. Kogoś, kto mało zna miasto, system zaprowadzi też do najbliższegowłaściwego przystanku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Zdecydowanie zmierzamy w kierunku nowoczesności ? mówiłprezydent Tadeusz Krzakowski ? po to, by miasto stawało się coraz bardziejprzyjazne dla mieszkańców, coraz lepsze do życia. Jestem pewien, że młodziludzie znajdą argumenty na to, by nawet kształcąc się w wielkich ośrodkach,wracać do Legnicy ? dobrego miejsca dla życia, pracy i rodziny.