Antyrasistowska kampania w łódzkiej komunikacji [FILM]
Od 15 czerwca przez miesiąc pasażerowie łódzkich autobusów itramwajów będą mogli obejrzeć krótką animację, która podpowiada, jak zachowaćsię, gdy jesteśmy świadkami rasistowskiego czy ksenofobicznego zachowania.
-„Film instruuje, jak powinniśmy reagować na przemocmotywowaną uprzedzeniami. Mam nadzieję, że spot pokaże osobom przemieszczającymsię miejską komunikacją, że każdy z nas może i powinien reagować. Wtedy dużołatwiej pomóc osobie narażonej na dyskryminację. Film, zrealizowany przezStowarzyszenie Nomada z Wrocławia pokazuje podstawowe zasady, jak zachować się,gdy jesteśmy świadkiem dyskryminacji. Interweniujmy u motorniczego, a jeśli tomożliwe nagrajmy całe zdarzenie. Gdy sytuacja się nasila, nie wahajmy się zwybraniem numeru 112 – mówi Eliza Gaust z koalicji „ŁódźRóżnorodności”.
Różnorodność w Łodzi
Za kampanią stoi niedawno utworzona w Łodzi koalicja”Łódź Różnorodności”, którą tworzą organizacje i nieformalne grupyzrzeszające mniejszości narodowe, etniczne czy religijne lub działające na ichrzecz. To m.in. żydowska grupa HaKoach, Centrum Dialogu im. Marka Edelmana,oddział łódzki Ligi Muzułmańskiej w RP, Centrum Studiów Migracyjnych UŁ,Centrum Doradztwa i Informacji dla Romów, Amnesty International Łódź, KomendaMiejska Policji w Łodzi oraz parafia Świętej Anny.
Jak podkreśla DawidGurfinkel, prezes stowarzyszenia HaKoach, potrzeba powstania koalicji „ŁódźRóżnorodności” wisiała w powietrzu: – Hejt zbiera swoje żniwa, a pandemianasiliła różne ksenofobiczne zachowania wobec wszelkich inności i mniejszości.Naszym celem jest walka z wszystkimi przejawami dyskryminacji oraz nienawiści.Reagujmy, bo razem możemy więcej.
Miasto wspiera
Kampania w pojazdach MPK-Łódź to pierwsza odsłona działańkoalicji „Łódź Różnorodności”. Akcja realizowana jest wspólnie zUrzędem Miasta Łodzi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Takie samorządy jak Łódź preferują tolerancję i niepozwalają na mowę nienawiści i na łamanie praw człowieka. Każda inicjatywa ztym związana, a taką jest powołanie tej młodej koalicji, jest ze wszech miarwskazana i warta nagłaśniania oraz promocji. Jest to elementantydyskryminacyjnej polityki naszego miasta – tłumaczy Agnieszka Łuczak,pełnomocnik prezydenta miasta ds. równego traktowania.
Kampania gościć będzie w pojazdach MPK-Łódź do połowy lipca.Miejska spółka zgodziła się wyemitować nagranie bezpłatnie, a patronat nadakcją objęła łódzka policja.
„