Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

90% pasażerów dobrze ocenia warszawski transport publiczny

infotrans
03.01.2020 08:30

FunkcjonowanieWarszawskiego Transportu Publicznego dobrze ocenia 90 proc. pasażerów. Towyniki najnowszego Barometru Warszawskiego.

fot. ZTM

W listopadzie tego roku na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy,zrealizowane zostało kolejne badanie Barometru Warszawskiego. W badaniumieszkańcy pytani są o opinię na temat najważniejszych obszarów życia wstolicy. Respondentów pytano m.in. o komunikację miejską.

To najchętniej wybierany przez warszawiaków środektransportu. Autobusy, tramwaje, metro i pociągi przewożą ponad miliardpasażerów rocznie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem zkomunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, metro) 55 proc. badanych korzystałocodziennie lub prawie codziennie. Przynajmniej raz w tygodniu podróżowało nią14 proc. pytanych. Tylko 8 proc.mieszkańców nie korzystało wcale z komunikacji miejskiej.

Funkcjonowanie WTP dobrze ocenia 90 proc. badanych. W 10stopniowej skali oceny jakości podróżowania WTP po Warszawie, gdzie 1 oznacza ocenębardzo złą a 10 bardzo dobrą, na 6 i wyżej komunikację oceniło 89 proc.badanych.

Najważniejszymi dla pasażerów pozytywnymi cechamiwarszawskiej komunikacji są: dobra częstotliwość kursowania – 20 proc. wskazań,zasięg (można prawie wszędzie dojechać) – 18 proc. i czas jazdy – 17 proc. Zkolei najbardziej pasażerom przeszkadza tłok – 30 proc., brud i nieprzyjemnyzapach – 10 proc., wysokie ceny biletów – 9 proc.

Uczestnicy badania zostali także zapytani o najważniejszezadania z zakresu transportu i komunikacji miejskiej, jakie stoją przedwładzami Warszawy. Z inwestycji komunikacyjnych najczęściej wymieniano:rozbudowę sieci metra (28 proc.), budowę nowych tras tramwajowych (8 proc.),uprzywilejowanie komunikacji autobusowej i tramwajowej na drodze (4 proc.),modernizację tras tramwajowych i kolei podmiejskiej (po 3 proc.) oraz wymianętaboru na nowoczesny (2 proc.).

Z wynikami Barometru Warszawskiego można zapoznać się tutaj.

Barometr Warszawski realizowany jest na losowej,reprezentatywnej próbie mieszkańców stolicy. Ankieterzy przeprowadzająbezpośrednie wywiady (face-to-face) w domu respondenta, przy wykorzystaniutechnik: PAPI (Pen And Paper Interview) w latach 2003-2009 oraz CAPI (ComputerAssisted Personal Interview) od 2010 r. Każdy z pomiarów realizowany jest napróbie 1100 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Maksymalnystatystyczny błąd pomiaru dla tej wielkości próby wynosi +/- 3%. Wykonawcąostatniego badania była firma Danae Sp. z o.o., a na przestrzeni lat 2004-2019Fundacja Centrum Opinii Społecznej, Konsorcjum Fundacja Centrum OpiniiSpołecznej oraz PBS DGA Sp. z o.o., Realizacja Sp. z o.o. oraz Danae Sp. z o.o.