Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

1200 projektów w ramach Krajowego Planu Odbudowy

infotrans
23.09.2020 16:00

W ramach Krajowego Planu Odbudowy prawie 1,2 tys. projektów może spełniać kryteria do udzielenia wsparcia. Z liczby tej 557 to projekty przekazane przez regiony – poinformowała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Wśród nich są projekty transportowe. Przykładowo Wrocław zgłosił do KPO m.in.

  • budowę wydzielonej trasy tramwajowo-autobusowej na osiedle Swojczyce wraz z budową mostów Chrobrego;

  • budowę wydzielonych tras komunikacji zbiorowej na osiedle Maślice i Jagodno;

  • zakup 6 tramwajów i 29 autobusów elektrycznych ramach rozbudowa floty transportu nisko i zeroemisyjnego;

  • budowę sieci tras rowerowych we Wrocławiu dla mieszkańców miasta i aglomeracji.

Czas start!

Jak wyjaśniła szefowa MFiPR, po wstępnej analizie 2,5 tys. projektów, która wcześniej została przeprowadzona w ministerstwie, zostało 1198 projektów. To projekty, które w ocenie resortu funduszy i polityki regionalnej potencjalnie mogą spełniać kryteria wyboru do możliwości ubiegania się o wsparcie w ramach Funduszu na Rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

Z liczby tej 641 to projekty przekazane przez resorty, a 557 regiony – podała minister.

-„Naszym zadaniem w tej chwili jest wybrać te projekty, które będą odpowiadać na reformy i wyzwania, które stoją przed nami na najbliższe dwa lata. Żeby skorzystać z dotacji musimy zrealizować te przedsięwzięcia w najbliższym czasie, podpisać umowy do końca 2022 r. Te projekty będą stanowić swoiste zabezpieczenie na wypadek ewentualnych kryzysów” – mówiła minister.

Mapa drogowa

Poinformowała, że resort tworzy swego rodzaju mapę drogową do Krajowego Planu Odbudowy. „Będzie to dokument, który będzie pokazywał cele, założenia i reformy jakie są potrzebne, ale również będzie pokazywał typy projektów, które są złożone, typy przedsięwzięć w ramach tych wszystkich fiszek, które do nas wpłynęły – prawie 1,2 tys. projektów” – tłumaczyła.

Dodała, że mapa drogowa jest też dokumentem pokazującym, że jeżeli jakiś pomysł nie kwalifikuje się do KPO, to ma możliwość uzyskania środków z innych źródeł finansowania.

Generalnie KPO powinien określać reformy i inwestycje wzmacniające potencjał wzrostu i odporności gospodarczej i społecznej państwa oraz zwiększające spójność terytorialną. Powinny one ponadto pozytywnie wpływać na zielone i cyfrowe przemiany społeczno-gospodarcze.