Znamy układ siedzeń poznańskiego Tramino
infotram
28.03.2011 21:57
Znamy układ siedzeń poznańskiego Tramino
W lutym za MPK Poznań zaprezentowaliśmy pierwszą garść odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, związane z kursującym po poznańskich ulicach tramwajem Tramino. Dziś publikujemy, także za MPK, kolejny zestaw, opatrzony stosownymi wyjaśnieniami.
Układ siedzeń
MPK zaprezentowało układ siedzeń w tramwaju Tramino dla Poznania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, podczas uzgadniania ostatecznego projektu zagospodarowania wnętrza poznańskich tramwajów Tramino, przewoźnik starał się maksymalnie uwzględnić ich uwagi. Trzeba było jednak spełnić dodatkowe uwarunkowania, takie jak np. konieczność spełnienia wymagań dotyczących maksymalnego nacisku na oś. Finalnie wersja rozplanowania wnętrza tramwaju przewiduje ograniczenie liczby miejsc siedzących do minimum. Zamontowanych będzie 48 stałych i 5 składanych. W każdym członie „bezwózkowym”, całkowicie wyeliminowane zostały siedzenia po prawej stronie pojazdu, pasażerowie będą więc mieli zapewnione szerokie przejście, natomiast naprzeciwko drzwi nr 2 i 5 będą znajdowały się zatoki dla pasażerów na wózkach, z wózkami, większym bagażem, itp.
Kołysanie tramwaju na boki w czasie jazdy, szczególnie na trasie PST
Solaris, dla wyeliminowania nadmiernego kołysania, rozpoczął już wymianę amortyzatorów na takie o dużo większym współczynniku tłumienia, zatem problem ten zostanie poprawiony.
Kierunek zamocowania pantografu
Choć z technicznego punktu widzenia pantograf, znajdujący się na testowym egzemplarzu Tramino, zbudowany jest poprawnie, to pantograf w projekcie poznańskim będzie zabudowany w pozycji klasycznej. Połączenie ramion będzie znajdowało się od czoła wagonu. Warto dodać, że pantograf na tramwaju S100 to pantograf dwukierunkowy i przeznaczony jest do jazdy w obu kierunkach.
Czytelność wewnętrznych wyświetlaczy
W poznańskim Tramino zbudowane zostaną klasyczne tablice informacyjne oparte na technologii LED, których wielkość (a jednocześnie wielkość tekstu) jest zgodna z innymi stosowanymi już w MPK Poznań sp. z o.o.
Funkcjonowanie klimatyzacji
W skład układu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji pojazdów wejdą 3 agregaty dachowe, 2 dla przedziału pasażerskiego i 1 dla kabiny motorniczego. Z uwagi na specyfikę eksploatacji systemu odmienną niż np. w samochodach osobowych lub pociągach (krótki czas jazdy między przystankami i częste otwieranie drzwi) zadaniem układu klimatyzacji w tramwaju będzie zapobieganie powstawaniu efektu „szklarni”tj. odprowadzenie ciepła pochodzącego od promieniowania słonecznego i wytwarzanego przez pasażerów oraz lekkie schłodzenie powietrza.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022