Zmodernizowane N8C wyjechały na trasy
Po bardzo szczegółowych i drobiazgowych testach homologacyjnych,na trasy wyjechały pierwsze dwa tramwaje, które Gdańsk kupił od niemieckiegoprzewoźnika z Kassel.
Tramwaj N8C mieści ponad 200 pasażerów. Ma 54 miejscasiedzące. Dzięki modernizacji zyskał klimatyzację w części pasażerskiej, nowesiedziska, odkładane rampy dla niepełnosprawnych oraz niskopodłogowy człon zmiejscami na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Do końca września 2015 roku naszagdańska flota tramwajowa wzbogaci się w sumie o 16 takich tramwajów.
Co nowego pomodernizacji?
Niskopodłogowy człon środkowy, odkładane rampy dlaniepełnosprawnych, klimatyzacja w części pasażerskiej oraz monitory zinformacjami dla pasażerów ? to najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzonepodczas modernizacji N8C, która została wykonana przez Modertrans. Poza tym, wkażdym wagonie zainstalowano monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowesiedzenia, wykładzinę antypoślizgową i nowe oświetlenie. Całkowicie odświeżonoteż wygląd tramwaju.
Udogodnienia dlapasażerów
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pasażerowie zauważą przede wszystkim nowy design tramwaju.Pojazdy zyskały nowoczesny wygląd oraz nową kolorystykę. Zastosowano specjalnąantypoślizgową wykładzinę przeznaczoną do pojazdów komunikacji miejskiej.Tramwaj wyposażono także w zupełnie nowe siedzenia. Pierwotnie były todwuosobowe ławy. W tej chwili są nowoczesne kubełkowe fotele. Wymienionezostały również okna. Nowością dla pasażerów jest też system monitorów zinformacjami dla podróżnych, podobny do tych, jakie można spotkać w tramwajachPesy. Komfort podróżowania wzrośnie, szczególnie w miesiącach letnich, dzięki zainstalowaniuklimatyzacji w części pasażerskiej oraz w dwóch kabinach motorniczego. Jejmontaż był możliwy dzięki wzmocnieniu konstrukcji pojazdu. Dodatkowo wagonwzbogacił się o nowe oświetlenie wewnętrzne wykorzystujące diody LED, a nie jakwcześniej typowe świetlówki. Nowe oprawy zostały umieszczone w kanale doklimatyzacji w przestrzeni pasażerskiej. Jednak największe zmiany pasażerowiezauważą w środkowej części pojazdu, która została zmodernizowana naniskopodłogową. Wcześniej środkowy człon, podobnie jak cały tramwaj, byłwysokopodłogowy. Znajdowały się tam tylko okna i miejsca siedzące. W tej chwilita część pojazdu zyskała nowe podwójne drzwi, miejsca dla osób poruszającychsię na wózkach inwalidzkich, a także dla rodziców podróżujących z wózkami dziecięcymi.Część środkowa została też wzbogacona o dwie odkładane rampy dla osóbniepełnosprawnych. W pojazdach N8C, kupionych w Kassel, zainstalowano takżesystem zapowiedzi głosowej przystanków oraz rozbudowany system monitoringu.
„