TransInfo Archiwum|Infotram|Infrastruktura|Zmiana terminu zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra
Zmiana terminu zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra
infotram
08.05.2013 12:34
Zmiana terminu zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra
W dniu 7 maja 2013 r. została zawarta ugoda między konsorcjum budującym centralny odcinek II linii metra a Miastem st. Warszawą o zmianie terminu zakończenia umowy na projekt i budowę odcinka centralnego II linii metra. Ugoda zakłada, że nowy termin zakończenia budowy przypada na dzień 30 września 2014 r. W trakcie powstawania centralnego odcinka II linii metra budowniczowie odkryli nieoznaczone instalacje, których bieg trzeba było zmieniać, niewybuchy i inne przedmioty wstrzymujące prace. Te i inne obiektywne przyczyny spowodowały przesunięcie daty zakończenia budowy tego odcinka o 337 dni wraz z odbiorami inwestorskimi (szczegóły w tabeli poniżej). Wśród przyczyn powodujących przestoje w trakcie budowy II linii metra były na przykład niewybuchy i niewypały znajdowane m.in. podczas budowy stacji Świętokrzyska oraz Centrum Nauki Kopernik. Łącznie było ich około 450 sztuk, m.in. 130 szt. pocisków artyleryjskich, 300 szt. amunicji oraz pociski moździerzowe.
Także obiekty historyczne znajdujące się pod ziemią miały wpływ na trwającą budowę metra – największym nieoznaczonym obiektem były fundamenty fabryki z 1913 r. w rejonie Ronda Daszyńskiego, które zatrzymały prace ziemne na 22 dni. Warunki pogodowe, szczególnie zimą 2011/2012, spowodowały zatrzymanie prac konstrukcyjnych – np. prac betoniarskich na stacji: Rondo Daszyńskiego, Stadion i Dworzec Wileński. Problemem, który w największym stopniu przyczynił się do przesunięcia terminu były niezinwentaryzowane instalacje podziemne. Brak umieszenia ich na mapach, spowodował konieczność przeprowadzenia dodatkowych, nieplanowanych prac projektowo- inwentaryzacyjnych oraz dokonanie uzgodnień z zarządcami sieci. Największe przestoje miały miejsce przy przebudowie infrastruktury w rejonie stacji Świętokrzyska (ponad 60 dni) oraz przebudowy sieci gazowej w rejonie stacji Rondo Daszyńskiego (70 dni). Mimo przesunięcia daty zakończenia budowy II linii metra, planowanym terminem uruchomienia odcinka centralnego drugiej linii będzie druga połowa 2014 r. Koszty prowadzonej inwestycji nie uległy zmianie.
Szczegóły przyczyn przedstawia tabela zamieszczona poniżej:
lp.
|
Okoliczności, których nie można
było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy
|
Ilość dni dot. przedłużenia wg opracowania Metra
Warszawskiego Sp. z o.o.
|
Dane liczbowe zdarzeń szczegółowych
|
1.
|
Odkrycie niewybuchów i innych materiałów wybuchowych
|
16
|
450 szt.
|
2.
|
Odkrycie przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym
|
51
|
10 zdarzeń
|
3.
|
Warunki pogodowe
|
31
|
|
4.
|
Niezinwentaryzowane kolizje instalacji i urządzeń oraz uzgodnienia z gestorami
|
202
|
31
|
5.
|
Problemy z przekazywaniem terenu
|
37
|
3
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022