ZIKiT szuka firmy, która zajmie się krakowskimi torowiskami
Zarząd InfrastrukturyKomunalnej i Transportu w Krakowie ogłosił przetarg na utrzymanie, konserwacjęi naprawę infrastruktury tramwajowej.
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu,konserwacji i naprawie infrastruktury tramwajowej w Krakowie od 1.1.2019 r. do30.9.2019 r. Wykonawca zobowiązany jest udzielić 36 miesięcy gwarancji.
Oferty można składać do 27 listopada 2018 roku. Zadanie niejest łatwe, z uwagi na częste problemy z krakowską infrastrukturą tramwajową.Pewnie dlatego ZIKiT szuka doświadczonej firmy, tj. takiej, która w okresieostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizowali usługi wporównywalnych jak w Polsce warunkach klimatycznych (dobowa różnica temperatur)obejmujące:
a) bieżące utrzymanie, konserwacja i naprawy sieci torowejtramwajowej przez okres min. 1 roku – co najmniej 50 km poj. toru torowisktramwajowych wydzielonych i wbudowanych w jezdnię (w tym minimum 10 km poj.toru zabudowanego w jezdni i 0,5 km poj. toru w węźle rozjazdów) orazpozostałej infrastruktury technicznej takiej jak smarownice i wygrodzeniatorowe;
b) bieżące utrzymanie sieci trakcyjnej tramwajowej przezokres min. 1 roku (minimum 50 km);
c) bieżące utrzymanie napędów, sterowań i ogrzewań zwrotnictramwajowych przez okres min. 1 roku (minimum 20 szt);
d) montaż min. 10 kpl. napędów sterowanych z blokadąelektryczną i mechaniczną oraz ogrzewań zwrotnic tramwajowych;
e) bieżące utrzymanie urządzeń i obiektów podstacjitrakcyjnych tramwajowych – min. 5 obiektów przez okres min. 1 roku;
f) bieżące utrzymanie systemu kabli trakcyjnych – min. 50 kmprzez okres 1 roku;
g) prowadzenie przez min. 1 rok dyspozytorni w zakresiesłużb utrzymujących infrastrukturę tramwajową;
h) wykonanie robót kablowych (budowa, wymiana, itp.) -łącznie min. 5 km.
Zamawiający dopuszcza wykonanie powyższych prac w ramachróżnych zadań (umów).
Firma musi dysponować osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia tj.:
a) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi wspecjalności linie, węzły i stacje kolejowe,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
b) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi wspecjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeńelektrycznych i elektroenergetycznych,
c) co najmniej jedną osobą posiadającą niezbędne uprawnieniado wykonywania przeglądów okresowych infrastruktury tramwajowej,
d) osobami posiadającymi ważne świadectwa kwalifikacyjneuprawniające do zajmowania się w pełnym zakresie (w tym kontrolno-pomiarowym),na stanowiskach eksploatacji i dozoru, eksploatacją urządzeń, instalacji isieci objętych przedmiotem zamówienia – w ilości zapewniającej prawidłowąrealizację przedmiotu zamówienia;
e) co najmniej trzema osobami posiadającymi świadectwakwalifikacji wydane przez właściwe jednostki certyfikujące, uprawniające dospawania gazowego, elektrycznego i termitowego.
Firma musi także dysponować odpowiednimi narzędziami, którymisą:
a) samochody brygad pogotowi technicznych wraz zwyposażeniem, w ilości umożliwiającej właściwe wykonywanie przedmiotuzamówienia;
b) samojezdna szlifierka torowa do likwidacji falistegozużycia główki szyn w standardzie konstrukcyjnym oraz z zabezpieczeniamiumożliwiającymi szlifowanie torowisk na całej infrastrukturze tramwajowejMiasta Krakowa (torowiska w zabudowie ulicznej, wydzielone, na estakadach iwiaduktach). Wjazd i zjazd z torowiska samoczynnie (do 5 minut) w ramachposiadanych właściwości konstrukcyjnych bez użycia sprzętów i pojazdówdodatkowych. Szlifierka ta musi być dostępna maksymalnie w przeciągu 7 dni oddaty zlecenia prac – min. 1 szt.,
c) zestaw do automatycznego napawania elementów konstrukcjistalowej torowiska – min. 1 szt.;
d) urządzenie do rejestracji wszystkich rozmów prowadzonychpomiędzy DSZ i zainteresowanymi stronami – rejestracja dwustronna wraz zmożliwością ciągłego monitorowania w Centrum Sterowania Ruchem ZDMK.
Wykonawca ma obowiązek zapewnienia i posiadania niezbędnejrezerwy materiałowej (części zamiennych) pozwalającej na natychmiastoweusunięcie lub awarii w zakresie pozwalającym na bezpieczne funkcjonowaniekomunikacji tramwajowej.
Dotychczas prace te wykonywała firma ZUE. Cały czas nie został rozstrzygnięty przetarg na kilkuletnie utrzymywanie torowisk w Krakowie. Wystartowała w nim wspomniana firma ZUE.
„