Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZIKiT rusza z dialogiem ws. KST do Mistrzejowic

infotram
05.04.2018 14:59

Dziś(5 kwietnia) Zarząd InfrastrukturyKomunalnej i Transportu opublikował ogłoszenie o zamówieniu – rozpoczęciudialogu konkurencyjnego ws. budowy linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie.

Przezokres 40 dni zainteresowane podmioty mają możliwość składania wniosków.Przedmiotem dialogu konkurencyjnego będzie szczegółowy podział zadań i ryzykoraz ustalenie zasad współpracy (w tym zakres i standardy utrzymania). ZIKiTplanuje zaprosić do udziału w postępowaniu 3 wykonawców, którzy spełniąwarunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy je spełnią będzie mniejsza lub równa3, wtedy podejmie decyzje o zaproszeniu do udziału w dialogu konkurencyjnymwszystkich wykonawców, bez przeprowadzenia kwalifikacji punktowej wniosków (zzastrzeżeniem możliwości unieważnienia postępowania na podst. art. 93 ust. 1dustawy PZP). Przewidywany okres prowadzenia dialogu wyniesie około 15 miesięcy.

Przedmiotemzamówienia jest budowa linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie (od ul.Meissnera do Mistrzejowic), realizowana w formule partnerstwapubliczno-prywatnego, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. Wramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania,wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury.

CelemProjektu jest wybudowanie nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącego korytarzłączący istniejące elementy sieci tramwajowej przy zachowaniu odpowiedniejprędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h (wraz z czasem postoju naprzystankach). Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa PPP wynosiniespełna 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa obiektu, 20 lat -utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczonyod momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niegobędzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZIKiT.

Przez całyokres trwania umowy torowisko będzie własnością gminy.