Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielone światło dla rozwoju tramwajów w Sosnowcu

infotram
15.10.2015 07:13

Mieszkańcy Sosnowca w ankiecie w większości opowiedzieli sięza przedłużeniem linii tramwajowej nr 15 do dzielnic Zagórze i Dańdówka – przyzaangażowaniu ok. 70 mln zł miejskich środków. Teraz władze miasta zamierzająkontynuować przygotowania do inwestycji.

Przedłużenie linii nr 15 w Sosnowcu byłoby największymprzedsięwzięciem przygotowywanego przez należącą do 12 miast regionu spółkęTramwaje Śląskie nowego unijnego projektu inwestycyjnego. Ramy tego szacowanegona ok. 880 mln zł projektu trafiły już do resortu infrastruktury i rozwoju.Przewidywane dofinansowanie z UE ma sięgnąć 63 proc.

Pod koniec września Tramwaje Śląskie informowały, żeoczekują od miast ostatecznych decyzji w sprawie poszczególnych planówinwestycyjnych. W tym czasie miały już m.in. wiedzę, że Bytom zrezygnował zrozważanej wcześniej budowy nowej linii do dzielnicy Miechowice.

Wątpliwości pojawiły się też w Sosnowcu, gdzie miałobypowstać największe nowe przedsięwzięcie – przedłużenie trasy linii nr 15, któraobecnie dociera do skraju dzielnicy Zagórze. W tej sytuacji władze miastazdecydowały się rozesłać do wszystkich 90 tys. gospodarstw domowych na tereniemiasta ankiety z pytaniem o inwestycję.

Wysyłka ankiet ruszyła z końcem września, potem jeszcze okilka dni, do wtorku, przedłużono termin trwania akcji ? wobec ciągłego napływuodpowiedzi. Ostatecznie w środę władze miasta ogłosiły, że do tego czasuotrzymały blisko 2 tys. podpisów mieszkańców za wydłużeniem linii nr 15, aniespełna 0,5 tys. mniej ? głosów sprzeciwu.

Jak poinformował PAP w środę prezydent Sosnowca ArkadiuszChęciński, wobec takiego wyniku miasto zamierza kontynuować przygotowania doinwestycji. ?Chcemy jeszcze przekazać te informacje radnym, a także ? oboksamych przygotowań ? przekonywać do inwestycji mieszkańców, którzy opowiedzielisię w ankiecie przeciw niej? – zaznaczył Chęciński.

Jak zaakcentował, wydłużenie linii 15 będzie wiązało się nietylko z budową nowych torów tramwajowych, lecz również przebudową okolicznegoukładu komunikacyjnego: ulic i innej infrastruktury, a sama nowa linia niestanie się ?utrudnieniem?, lecz udogodnieniem.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami z Sosnowcem TramwajeŚląskie mają już projekt przedłużenia linii 15 do tzw. Placu Papieskiego,pracują też nad dalszym przebiegiem jej trasy wzdłuż ul. 11 Listopada, gdziepołączyłaby się z linią 27. Przedsięwzięcie zakładające budowę m.in. 10,2 kmnowych pojedynczych torowisk oszacowano na 190 mln zł, przy wkładzie własnymmiasta rzędu 70 mln zł.