Zakłady Cegielskiego: Przetarg na tramwaje dla Warszawy unieważniony
Przetarg na wykonanie 15 tramwajów niskopodłogowych dla Warszawy został unieważniony. Taką decyzję, po odwołaniu poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych, podjął Zespół Arbitrów przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.
Przetarg rozstrzygnięto na początku grudnia 2005 roku. Wygrała go bydgoska PESA. Fabryka Pojazdów Szynowych, która wchodzi w skład spółki Hipolit Cegielski Poznań, złożyła odwołanie. Komisja przetargowa nie uznała argumentów poznańskiej fabryki.
– Zdecydowaliśmy się złożyć odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych – mówi Bogdan Pohl, zastępca dyrektora do spraw techniczno-handlowych w FPS.
Sprawą zajął się Zespół Arbitrów. Uznał on rację przedstawicieli „Ceglorza”. – Arbitrzy wskazali między innymi na błędy w procedurach. Przetarg został unieważniony – wyjaśnia Bogdan Pohl.
Prawdopodobnie strony nie będą się odwoływać od tej decyzji i Tramwaje Warszawskie ogłoszą kolejny przetarg.
– Sprawa może zakończyć się w ciągu miesiąca. Mamy nadzieję, że uda nam się zdobyć to zamówienie. Przecież dysponujemy bardzo dobrym produktem. Nasz tramwaj istnieje obecnie na papierze, ale przeszedł wszystkie niezbędne weryfikacje – zapewnia dyrektor Pohl.
Spółka Hipolit Cegielski Poznań zdobyła już zamówienia na budowę silników okrętowych w 2006 roku. – Potrzebujemy nawet 120 ludzi, którzy zostaną zatrudnieni w Fabryce Silników Okrętowych. W tym roku mamy zamówienia na 33 silniki, czyli o 14 więcej niż rok temu. Szukamy przede wszystkim spawaczy oraz frezerów – mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP.