Zabytkowa `enka` pozostanie na linii 38
Będzie tradycyjnie inowocześnie. Unikatowa linia nr 38 w Bytomiu będzie obsługiwana przez dwawagony – obok zabytkowej „eNki” pojawi się nowoczesny wagon z częściąniskopodłogową – poinformowały Tramwaje Śląskie.
W ramach jednego z ogłoszonych przez Tramwaje Śląskie S.A.przetargów na zakup nowych, częściowo niskopodłogowych wagonów tramwajowych,Spółka planuje zakup wagonów dwukierunkowych, które mają obsługiwać linię nr 38na ul. Piekarskiej w Bytomiu. Poogłoszeniu przetargu pojawiło się wiele publikacji prasowych, mogącychsugerować, że nasze „eNki” znikną z krajobrazu Bytomia. Tak się nie stanie– podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.
Faktycznie nowe dwukierunkowe wagony mają obsługiwaćwskazaną linię. Nie zastąpią jednak one „Paulka” i „Hildki”, lecz będą ichuzupełnieniem, kursując naprzemiennie. Zarówno władzom Bytomia, jak i ZarządowiTramwajów Śląskich S.A. zależy na zachowaniu jednego z symboli miasta. Niechcieliśmy mówić o tym już teraz, bo chodzi o zmiany w obsadzie taborowej,które wejdą w życie dopiero za kilka lat, ale faktycznie plan zakłada, iż linianr 38 będzie obsługiwana jednocześnie dwoma wagonami – nowym, niskopodłowym,ułatwiającym podróż zwłaszcza osobom starszym, chorym, czy rodzinom z dziećmioraz charakterystycznym dla tej linii, zabytkowym wagonem typu N – wyjaśniaAndrzej Zowada.
Zanim zmiany te zostaną wprowadzone w życie ulica Piekarskaprzejdzie gruntowną modernizację, w ramach której przebudowane zostanie nietylko torowisko, ale również jezdnia, chodniki, oświetlenie i infrastrukturapodziemna. Zakończenie tych prac zbiegnie się w czasie z dostawą nowychdwukierunkowych wagonów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obie inwestycje, zarówno modernizacja ul. Piekarskiej, jak izakup nowych tramwajów, są elementami „Zintegrowanego projektu modernizacji irozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz zzakupem taboru tramwajowego”, przewidzianego do współfinansowania przez UnięEuropejską.
„