Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Tarchomina do metra w 14 minut

infotram
28.02.2014 15:15

Mieszkańcy Tarchomina wkrótce uzyskają dogodne, szybkie połączenie tramwajowe z metrem. W piątek, 28 lutego 2014 r. na terenie planowanej pętli tramwajowej „Mehoffera”(skrzyżowanie ulic Mehoffera i Światowida) została podpisana umowa na budowę kolejnego odcinka trasy tramwajowej na Tarchomin. Przedłużenie linii wybuduje wybrana w drodze przetargu firma ZUE SA. Wykonawcę wyłoniliśmy w drodze aukcji elektronicznej, dzięki temu zaoszczędziliśmy sporo pieniędzy –mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta Warszawy. Kontrakt opiewa na kwotę 64 199 999 zł brutto. Trasa tramwajowa na Tarchomin, od trasy mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera powstanie w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Budowa kolejnego odcinka połączenia tramwajowego w północnej części prawobrzeżnej Warszawy znacznie usprawni komunikację w tym rejonie Białołęki. Połączenie zapewni mieszkańcom łatwy i wygodny dojazd do węzła komunikacyjnego Metro Młociny. Na Młocinach będzie się można przesiąść do metra, by kontynuować podróż do centrum miasta.

Podpisanie umowy na budowę linii na TarchominTramwaje do Mehoffera mają dojechać jeszcze w tym rokuTu na razie jest ściernisko, ale będzie pętla tramwajowa

Przypomnijmy, że dziś tramwaje dojeżdżają tylko do przystanku Stare Świdry, co sprawia, że linia tramwajowa przez most Marii Skłodowskiej-Curie nie jest atrakcyjna dla pasażerów. Pierwszy odcinek tramwaju na Tarchomin, od stacji na węźle komunikacyjnym Młociny do wspomnianego przystanku krańcowego, został uruchomiony 21 stycznia ubiegłego roku. Obecnie kursuje tam „dwójka”, obsługiwana przez niskopodłogowe, dwukierunkowe tramwaje Swing Duo. Po rozbudowie trasy będzie ją obsługiwać 31 niskopdłogowców. Torowisko zostanie wykonane w tzw. technologii zielonej –mówi Jacek Wojciechowicz. Szacowany czas podróży to około 14 minut. Długość trasy to 4,5 km. Będą na niej trzy przystanki –Myśliborska, Tarchomin, Mehoffera. Wszystkie perony zostaną przystosowane do tramwajów niskopodłogowych. Jak wspomniał zastępca prezydenta Warszawy torowisko na całej długości zostanie wykonane na podbudowie betonowej i obsiane trawą. Przy przystankach i przejazdach drogowych położony będzie asfalt. Wybrana firma wykona także podstację trakcyjną „Ćmielowska”oraz niezbędną przebudowę infrastruktury drogowej. Nadal inwestujemy w transport szynowy –powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz. Białołęka długo czekała na tramwaj i na pewno na niego zasługuje. Jest bowiem dynamicznie rozwijającą się dzielnicą.

Zarząd Transportu Miejskiego już planuje dalszy odcinek tej trasy –do pętli Winnica. Aktualnie przygotowywany jest wniosek o wydanie decyzji ZRID. Będą to kolejne cztery przystanki, trasa tramwajowa zakończy się wtedy w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 21 minut.