Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wystartował szczeciński szybki tramwaj

infotram
31.08.2015 07:17

Od soboty 29 sierpnia komunikacja tramwajowa wróciła naprawobrzeże. Tego dnia uruchomiona została trasa Szczecińskiego SzybkiegoTramwaju ? czyli całkowicie od podstaw wybudowane torowisko tramwajowe pomiędzyBasenem Górniczym a pętlą tramwajową przy ul. Turkusowej. W ramach tych prac zmodernizowanezostały także torowiska i sieć trakcyjna na odcinku pomiędzy Mostem Długim aBasenem Górniczym. W miejscu starych budynków dyspozytorsko ? kasowych iniepraktycznej pętli wybudowane zostały nowoczesne obiekty.

Jak już sygnalizowaliśmy na łamach InfoTram od soboty do ul.Turkusowej można dojechać tramwajami dwóch linii.

Linia 2 kursuje na trasie Dworzec Niebuszewo ? Turkusowa,zaś linia 8 na trasie Gumieńce ? Turkusowa. Na obu liniach tramwaje jeżdżą co12 minut oraz co 20 minut w godzinach zmniejszonych przewozów m.in. wieczorem. Obiesą także obsługiwane są taborem niskopodłogowym. Aby skrócić czas przejazduczęść przystanków pomiędzy Mostem Długim a pętlą Turkusowa jest na żądanie.

Organizacja przystanków:

?Energetyków? ? przystanek stały;

?Port Centralny na żądanie ? (dawny przystanek ?Baltona?) ?przystanek na żądanie;

?Parnica na żądanie? ? przystanek na żądanie;

?Merkatora na żądanie ? przystanek na żądanie;

?Basen Górniczy? ? przystanek stały, dla linii 7 przystanekkońcowy;

?Hangarowa na żądanie? ? przystanek na żądanie;

?Jaśminowa ZUS? ? przystanek stały;

?Turkusowa? ? przystanek końcowy.

Ale to nie koniec zmian w szczecińskiej komunikacjitramwajowej. Jadące z Krzekowa tramwaje linii 7 dojeżdżają do zmodernizowanejpętli Basen Górniczy. Zmianie uległa także organizacja na samej pętli. Linia 7kursy wykonywane są trasie Krzekowo ? Basen Górniczy z częstotliwością co 6minut w szczycie, co 12 poza szczytem i co 20 minut w godzinach o mniejszymnatężeniu ruchu.

Warto również dodać, że na przystankach SST oraz na pętliBasen Górniczy zastosowane zostało estetyczne i nowoczesne oznakowanieprzystanków. Rozkłady jazdy, numery linii wraz z niezbędnymi informacjamiwykonano na magnesach, które umieszczono zostały w gablotach. Taki sposóbmontażu pozwala na ponowne zastosowanie materiału przy zmianach rozkładówjazdy.