Wystartował szczeciński szybki tramwaj
Od soboty 29 sierpnia komunikacja tramwajowa wróciła naprawobrzeże. Tego dnia uruchomiona została trasa Szczecińskiego SzybkiegoTramwaju ? czyli całkowicie od podstaw wybudowane torowisko tramwajowe pomiędzyBasenem Górniczym a pętlą tramwajową przy ul. Turkusowej. W ramach tych prac zmodernizowanezostały także torowiska i sieć trakcyjna na odcinku pomiędzy Mostem Długim aBasenem Górniczym. W miejscu starych budynków dyspozytorsko ? kasowych iniepraktycznej pętli wybudowane zostały nowoczesne obiekty.
Jak już sygnalizowaliśmy na łamach InfoTram od soboty do ul.Turkusowej można dojechać tramwajami dwóch linii.
Linia 2 kursuje na trasie Dworzec Niebuszewo ? Turkusowa,zaś linia 8 na trasie Gumieńce ? Turkusowa. Na obu liniach tramwaje jeżdżą co12 minut oraz co 20 minut w godzinach zmniejszonych przewozów m.in. wieczorem. Obiesą także obsługiwane są taborem niskopodłogowym. Aby skrócić czas przejazduczęść przystanków pomiędzy Mostem Długim a pętlą Turkusowa jest na żądanie.
Organizacja przystanków:
?Energetyków? ? przystanek stały;
?Port Centralny na żądanie ? (dawny przystanek ?Baltona?) ?przystanek na żądanie;
?Parnica na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Merkatora na żądanie ? przystanek na żądanie;
?Basen Górniczy? ? przystanek stały, dla linii 7 przystanekkońcowy;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
?Hangarowa na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Jaśminowa ZUS? ? przystanek stały;
?Turkusowa? ? przystanek końcowy.
Ale to nie koniec zmian w szczecińskiej komunikacjitramwajowej. Jadące z Krzekowa tramwaje linii 7 dojeżdżają do zmodernizowanejpętli Basen Górniczy. Zmianie uległa także organizacja na samej pętli. Linia 7kursy wykonywane są trasie Krzekowo ? Basen Górniczy z częstotliwością co 6minut w szczycie, co 12 poza szczytem i co 20 minut w godzinach o mniejszymnatężeniu ruchu.
Warto również dodać, że na przystankach SST oraz na pętliBasen Górniczy zastosowane zostało estetyczne i nowoczesne oznakowanieprzystanków. Rozkłady jazdy, numery linii wraz z niezbędnymi informacjamiwykonano na magnesach, które umieszczono zostały w gablotach. Taki sposóbmontażu pozwala na ponowne zastosowanie materiału przy zmianach rozkładówjazdy.
„