Wykonawcy rozbudowy metra wybrani

infotram
29.10.2015 12:55

W czwartek 29 października 2015 roku zarząd MetraWarszawskiego, działając na podstawie umowy na zastępstwo inwestycyjne zawartejz m.st. Warszawa, zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego na rozbudowę odcinka centralnego II linii metra oraz dokonałzatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty.

I tak, na odcinek zachodni ? od szlaku za stacją C9 ?RondoDaszyńskiego? do torów odstawczych za stacją C6 ? najkorzystniejszą ofertęzłożyła turecka firma Gülermak A?ir Sanayi ?nşaat ve Taahhüt A.Ş.(1.147.999.590,00 zł brutto) a odcinka wschodnio-północnego ? od szlaku zastacją C15 ?Dworzec Wileński? do torów odstawczych za stacją C18 firma AstaldiS.p.A. z Włoch (1.066.741.483,79 zł brutto). Miasto przeznaczało na tęinwestycję łącznie 3.174.757.654,32 zł. brutto, tak więc oferty są niższe niżzarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru ofert była w 90 proc. cena i w10 proc. okres rękojmi.

Teraz oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań,a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniemumowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola uprzednia Urzędu ZamówieńPublicznych. Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę licząc od dniapodpisania umowy.

Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są toryodstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy.Podobnie na Pradze ? techniczna część podziemnej budowli za stacją DworzecWileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tychdwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowanezostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: ?Wolska? (C08)umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; ?Moczydło?(C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego wrejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz ?Księcia Janusza? (C06) pod ul.Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawczei komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego)powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: ?Szwedzka? (C16) pod ul.Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; ?Targówek 1? (C17) w okolicyskrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz ?Targówek 2? (C18) wrejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatniąstacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżejwymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanieuchwałą Rady m.st. Warszawy.