Wyjechał pierwszy Swing dla Bydgoszczy

infotram
29.10.2014 16:24
Pierwszy Swing dla Bydgoszczy wyjechał dziś na tamtejsze torowiska. Przed PESĄ jeszcze procedury związane z homologacją. „Będzie to rozszerzenie homologacji”–mówił nam kilkanaście dni temu Michał Żurowski. PESA chce sprawdzić m.in. hamulce, poziom hałasu i instalacje elektryczne.
Pojazd nie zostanie zatem od razu przekazany zamawiającemu. Po kliku tygodniach wróci do producenta. „Planowany jest powrót do PESY na koniec br. Pojazd będzie wykorzystany do jazdy nadzorowanej przez PESĘ. Chcemy zaprezentować pojazd z rodziny Swing mieszkańcom Bydgoszczy”–mówił Michał Żurowski. Ci nie będą musieli jednak czekać na powrót pierwszego tramwaju z tego zamówienia do końca 2015 roku. „Pojazd ten nie zostanie przekazany Zamawiającemu razem z partią zamówionych wagonów pod koniec 2015 roku”–mówił rzecznik prasowy PESY. Prawdopodobnie zatem nastąpi to wcześniej.
Pierwszy Swing dla BydgoszczyPierwszy Swing dla Bydgoszczy (źródło: UM Bydgoszcz)Pierwszy Swing dla Bydgoszczy (źródło: UM Bydgoszcz)Pierwszy bydgoski Swing (foto: PESA)
Bydgoszcz zamówiła w PESIE 12 Swingów. Wszystkie mają zostać skierowane do obsługi nowobudowanej linii do Fordonu. W ramach kontraktu podpisanego między Spółką Tramwaj Fordon a PESĄ Bydgoszcz otrzyma pięcioczłonowe Swingi. Design pojazdu łączyć ma w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Tramwaje będą w 100% niskopodłogowe, przyjazne dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd, także wózkiem dziecięcym umożliwia rampa dla inwalidów. Komfort we wnętrzu zapewnią układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie, łączyć ma przestronne wnętrze z wygodą podróżowania, dając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, nad czym dodatkowo czuwa system monitoringu.
Każdy pojazd wyposażony zostanie w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz automat do sprzedaży biletów i system liczenia pasażerów. Wózki posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zagwarantuje zawieszenie posiadające dwa stopnie usprężynowania. Tramwaj charakteryzować się ma modułową budową zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia. Zastosowane falowniki trakcyjne umożliwiją rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci, w znacznym stopniu przyczyniając się do obniżenia kosztów utrzymania tramwaju. Dodatkowym udogodnieniem dla podróżujących będzie dostępność sieci Wi-fi. Tramwaj wyposażony zostanie również w nowoczesną diagnostykę on-line, pozwalającą monitorować zdalnie stan pojazdu. Takie rozwiązanie znane jest już z Warszawy, gdzie monitorowane są wszystkie Swingi.