Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wygodniej i szybciej metrem w Mekce

infotram
18.01.2011 08:48
Siemens Mobility Division zakończył pierwszy etap prac związanych z przygotowaniem i elektryfikacją projektu metra w Mekce – 'Mashaaer Al Al Mugaddassah Metro’. Jest to nowe połączenie, zlokalizowane na trasie pielgrzymki do Mekki, które zostało już oddane do dyspozycji pasażerów. W zdecydowanej większości są nimi pielgrzymi, zmierzający właśnie do Mekki. Nowa inwestycja znacznie podnosi komfort ich podróżowania. Metro może przewozić nawet 72 tysiące pasażerów na godzinę w każdym kierunku. Pomaga to znacznie w przemieszczaniu się pielgrzymów, którzy oprócz tego, że mogą podróżować wygodnie między świętymi miejscami w okolicach Mekki, przemieszczają się do tego znacznie szybciej niż dotychczas.
Metro w Mekce (foto: bp.blogspot.com)
’Al Mashaaer Al Mugaddassah Metro’ to projekt osiemnastokilometrowej linii szybkiego metra z Mina do Arafat. Mina położona jest w odległości około pięciu kilometrów od Świętego Meczetu w Mekce. Linia obsługuje dziewięć stacji i przebiega wzdłuż trasy pielgrzymów po Równinie Arafat.
Pociągi metra na tej trasie mogą kursować z prędkością do 80 km/h. Siemens dostarczył i zainstalował kompleksowo na trasie 'Al Mashaaer Al Mugaddassah Metro’ pełne oprzyrządowanie elektryczne, w tym stacje elektroenergetyczne, sprzęt, okablowanie oraz sieć trakcyjną linii, która to jest zasilana napięciem 1,5 kV DC z jedenastu stacji.
Metro w Mekce (foto: National geographic)
Od 1930 roku Siemens był mocno zaangażowany w rozwój infrastruktury transportowej w Arabii Saudyjskiej. Jako jeden z najważniejszych graczy w tym sektorze, budował podwaliny dla funkcjonowania kolei w tym największym kraju na Bliskim Wschodzie. Linia kolejowa pomiędzy Dammam i Rijad niedawno została wyposażona przez Siemensa w sygnalizację oraz urządzenia telekomunikacji i technologii europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS). To właśnie na tej linii po raz pierwszy taka technologia została wdrożona w świecie arabskim.