Wszystkie umowy na wrocławską TAT-kę podpisane
WrocławskieInwestycje podpisały już umowy na wszystkie najistotniejsze zadania w ramachbudowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór.
Na początku lipca zakontraktowano prace od pl. OrlątLwowskich do ulicy Smoleckiej. Ten fragment ma powstawać dwa lata, a pracę będąkosztować około 60 mln zł.
Będą to kompleksoweprace. Najpierw przebudowa wszystkich sieci podziemnych, budowa torowiska,wyprowadzenie tramwaju z pl. Orląt Lwowskich i przebudowa układu drogowego,chodniki, trasy rowerowe, nasadzenia zieleni – wylicza Wojciech Kaim zWrocławskich Inwestycji.
19 lipca podpisano umowę na drugi etap prac na odcinku odwiaduktu nad ulicą Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturąna wiaduktach oraz fragmentem ulicy Wagonowej. W między czasie sformalizowanoteż mniejsze zadanie z Elektrotimem. Natomiast 24 lipca sfinalizowano umowę najedno z najbardziej wymagających zadań przy całej inwestycji, czyli budowę160-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi wartą prawie 40 milionów złotych. TerazWI podpisały umowę na ostatni z kluczowych etapów prac przy budowie trasyautobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Wykonawca rozbierze stary i wybuduje nowywiadukt nad ulicą Smolecką.
Pędzimy na TAT-cie.Podpisaliśmy umowę na ostatni z kluczowych etapów prac przy budowie trasyautobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór! Wykonawca rozbierze stary i wybuduje nowywiadukt nad ulicą Smolecką. Przeprawa będzie miała ponad 22 metry długości i 17szerokości i będą po niej jeździły m.in. tramwaje. To drugi z wiaduktów, którezostaną wybudowane podczas realizacji tej wielkiej komunikacyjnej inwestycji.Dłuższy – nad torami kolejowymi – będzie liczył blisko 160 metrów – podał PrezydentWrocławia Jacek Sutryk.
Jak pojedzie tramwajna Nowy Dwór?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę zistniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul.Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworcaMarchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej ipl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu zostaniewytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicyRobotniczej. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z NowymDworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków.Całkowita długość TAT to 7 km.
{https://www.youtube.com/watch?v=qYaSNwzVUPA}
„