Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie linie tramwajowe w Poznaniu już działają. Koniec remontów

infotram
16.12.2023 11:45

W sobotę, 16 grudnia 2023 roku, po okresie remontów tras, przywrócono ruch tramwajów w centrum Poznania oraz na trasie kórnickiej.

Wraz z zakończeniem modernizacji wprowadzono nową sieć połączeń - podał poznański magistrat.

  • Koniec utrudnień dla pasażerów

"W sobotę, 16 grudnia, otwarty został przejazd przez centrum zarówno na ul. Św. Marcina i Al. Marcinkowskiego w kierunku Rataj, jak i od ulicy Podgórnej przez Al. Marcinkowskiego i 27 Grudnia w stronę mostu Teatralnego oraz przez ulicę Mielżyńskiego i Fredry także w kierunku +Teatralki+" - poinformował poznański magistrat. Jak dodano, pasażerowie mogą także korzystać z odnowionej trasy kórnickiej.

Fragmenty ulic Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego i 27 Grudnia zostały zamknięte dla ruchu tramwajowego w 2021 r. Utrudnienie było związane z pracami przy kolejnym etapie Programu Centrum, czyli kompleksowej modernizacji ulic w śródmieściu Poznania. Z kolei przebudowa trasy kórnickiej rozpoczęła się w październiku ub. roku.

W komunikacie magistratu wskazano, że oprócz torowiska i sieci trakcyjnej przebudowa trasy kórnickiej objęła także modernizację przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

"Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych" - wskazano.

W sobotę, 16 grudnia 2023 roku, po okresie remontów tras, przywrócono ruch tramwajów w centrum Poznania oraz na trasie kórnickiej.
Poznańskie torowiska po modernizacji

Podkreślono, że przebudowa trasy kórnickiej zamknęła jedną z największych inwestycji transportowych w Poznaniu, obejmującą modernizację łącznie ponad 10 km torowiska pomiędzy pętlą na os. Lecha a przebudowanym rondem Żegrze i budowę nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej.

"Wraz z uruchomieniem wszystkich tras tramwajowych zaczyna obowiązywać nowa sieć połączeń, którą pierwotnie planowano uruchomić od nowego roku. Projektując ją, Zarząd Transportu Miejskiego brał pod uwagę możliwości wynikające z nowych inwestycji, jak skręt tramwaju z ul. Towarowej w prawo w Św. Marcin i odwrotnie" - wskazał magistrat.

Obecnie przez centrum miasta przejeżdża 10 linii tramwajowych: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 13, 16, 17 i 19. "Pojawią się nowe możliwości - tramwaje linii numer 5 i 17 będą korzystały z nowego łuku torowego, dającego możliwość skrętu w prawo z ulicy Towarowej na ul. Św. Marcin. Nowością będzie także kursowanie tramwaju nr 17 w obu kierunkach przez zmodernizowaną trasę na ulicy Gwarnej" - wskazano w komunikacie.

Z kolei po otwarciu trasą kórnicką na odcinek pomiędzy os. Lecha a skrzyżowaniem ulicy Kórnickiej i Jana Pawła II od soboty jeżdżą cztery linie: 3, 16, 17 i 18.

Szczegóły dotyczące przebiegu linii tramwajowych i autobusowych obwiązujące od soboty można znaleźć na stronie https://www.ztm.poznan.pl/pl/komunikaty/jak-pojada-tramwaje-w-centrum-i-na-trasie-kornickiej (PAP)