Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskim tramwajem po nowym moście. Ruszają prace projektowe

infotram
02.02.2021 14:45

Jest zgoda na rozpoczęcie prac nad budową tramwaju na Swojczyce – podał wrocławski Urząd Miasta.

Nowa linia zostanie wytyczona przez nowe mosty Chrobrego.

Pętla i P+R

– Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekt torowiska tramwajowego na odcinku 1,7 km. Pętla na Swojczycach zostanie zaprojektowana w pobliżu ulic Bazaltowej i Chałupniczej, obok chcemy wybudować park and ride na 181 aut – zapowiada prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Wspomniana pętla powstanie tuż przed torami kolejowymi, żeby komunikacja miejska nie kolidowała z ruchem pociągów.

Nowe torowisko będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem).

– To bardzo ważny i skomplikowany projekt, który obejmie również przebudowę drogi wojewódzkiej nr 445 z Jelcza-Laskowic do Wrocławia. Powstaną przy tym nowe chodniki oraz drogi rowerowe. Przebudowana zostanie również pętla tramwajowa na Sępolnie – podkreśla Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Tramwaj po nowym moście

W tym roku rozpocznie się budowa nowych mostów Chrobrego, po których pojedzie tramwaj łączący Sępolno z osiedlem Olimpia Port. Most Południowy będzie miał 153,51 m długości, a Północny 75,30 m.

W ramach tego zadania przebudujemy układ drogowy przy połączeniu mostów z ul. Monte Cassino czy Monopolową. Tylko ta inwestycja to blisko 70 milionów złotych – zapowiada Prezydent Sutryk.

– Samo projektowanie tramwaju na Swojczyce może, razem z wydaniem decyzji środowiskowej, trwać ponad rok. Mosty na pewno zostaną wybudowane wcześniej – dodaje Świercz.

W planach znajduje się jeszcze przebudowa drogi wylotowej z ul. Marca Polo, która połączy osiedle nad Odrą z ulicą Swojczycką na wysokości ul. Mydlanej.

Termin zakończenia inwestycji nie jest jeszcze znany. Wszystko zależy od tempa prac projektowych, a następnie rozpisania i rozstrzygnięcia przetargu na realizację. Wtedy poznamy też łączny koszt prac.

Tramwaj na Swojczyce. Dane techniczne:

• Ok 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce), które będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem)

• Przebudowa pętli Sępolno, z „odwróceniem” kierunku jazdy na pętli – aby umożliwić łączenie przystanków autobusowych i tramwajowych.

• W ramach budowy nowej linii tramwajowej zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na odcinku 1620 metrów (jezdnia o szerokości 6,5-7,5 m z lokalnymi poszerzeniami w obrębie skrzyżowań -wydzielone pasy do skrętów)

• 5 nowych przystanków tramwajowo-autobusowe + 2 pętle

• 28 nowych przejść dla pieszych

• Nowe ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych

• Dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną

• Odległość z przystanku tramwajowego do przystanku PKP – 286 m