Wrocławska Skoda jedzie na remont kapitalny do Czech. Ekova wybrana
MPK Wrocław rozstrzygnęłoprzetarg na wykonanie remontu kapitalnego tramwaju Skoda 16T. Wybrana zostałajedyna złożona oferta czeskiej firmy Ekova Electric a.s.
Przypomnijmy, że Czesi zaproponowali kwotę 3.624.810,00 złbrutto (2.947.000,00 zł netto). Szacunki zamawiającego to 3.075.000,00 złbrutto, a więc MPK musi d remontu dorzucić. Ekova chce zrealizować prace wciągu 10 miesięcy. A te mają objąć:
Część mechaniczna: wózki (napędowe i toczne), w tym m.in.przekładnie, sprzęgło zębate, koła tramwaju, zestawy kołowe, hamulec tarczowy,amortyzatory oraz sprawdzenie połączeń pudła z wózkiem; W zakresie pudła:sprzęgi, zderzaki i amortyzatory zderzakowe, odgarniacze, szkielet pudławagonu, część zewnętrzną, dach wagonu, część wewnętrzną, stanowiskomotorniczego, fotele, w tym motorniczego, piasecznicę, podłogę, poręcze,przejścia, drzwi, ogrzewanie, wentylację, oświetlenie czy elementy związane zbezpieczeństwem podróży.
Część elektryczna obejmuje m.in. prace przy asynchronicznymsilniku trakcyjnym 12MLU 3436 K/4, jednoramiennym odbieraku prądu Fb700.81,falowniku NSC 128 GE 03 M, a także przetwornicy, rezystorze hamowania,kasownikach czy okablowaniu i wskaźnikach. I dalej prace obejmują również:system informacji pasażerskiej, autokomputer pokładowy wraz z modułamikomunikacyjnymi, radiotelefon systemu TETRA, moduł zapowiedzi głosowych orazsystem monitoringu wizyjnego.
Tramwaj po remoncie kapitalnym musi być wolny od wadfizycznych oraz wad prawnych. W ramach zawartej umowy Wykonawca sporządzi iuzgodni z Zamawiającym, a następnie przekaże Zamawiającemu dokumentacjętechniczną, remontową oraz inne wymagane dokumenty dodatkowe odnoszące się doprzedmiotu umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„