Wrocław też chce metro
Po Krakowie także Wrocław chce metra. Stolica Dolnego Śląska planuje budowę trzech linii oraz trzydziestu przystanków. Kiedy? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że metro miałoby jeździć w sześciu kierunkach: w okolice Korony, Gaju, ul. Kamieńskiego, pod nowy szpital wojewódzki (ul. Kosmonautów), a także na Sępolno i Nowy Dwór. Wszystkie linie spotkałyby się w centrum miasta. Przedstawiona została także lista stacji metra. I tak:
Nitka zachodnia:
Szpital Wojewódzki, Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto
Kierunek południowy tej nitki (od Idzikowskiego): Nowy Dwór, Muchobór Mały, centrum Factory
Nitka wschodnia:
Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Spoleczny, Stare Miasto
Kierunek północny tej nitki (od pl. Grunwaldzkiego): Ogród Botaniczny, Jaracza, Kromera, Koszarowa, Sołtysowice
Nitka północna:
Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto
Nitka południowa:
Stare Miasto, Dworzec Główny, Aquapark, Gaj, Świeradowska, Gaj Południe (zajezdnia)
Kierunek zachodni tej nitki (od Dworca Głównego PKP): Komandorska, Sky Tower, Pretficza, Carrefour, Krzyki.
Na metrze plany Wrocławia się nie kończą. Miasto chce rozwijać także komunikację tramwajową. W planach jest budowa torowisk wzdłuż ul. Popowickiej i Długiej, a także tych na Ołtaszyn i Jagodno. W dalszym etapie miasto myśli też o torowiskach Hubska –Sucha, Powstańców Śl. –Ślężna, pl. Orląt Lwowskich –WPP oraz wzdłuż ul. Wyszyńskiego.
W przyszłości po Wrocławiu mają kursować także tramwaje dwusystemowe (korzystające zarówno z torowisk kolejowych, jak i szyn tramwajowych). Planowane linie:
Pracze –Gądów –Rynek –Biskupin –Ew Swojczyce –Wojnów ( 21+)
Siechnice- Krakowska –pl Społeczny- Rynek- WPP- Nowy Dwór –Leśnica (3+)
Kobierzyce (Świdnica-Dzierżoniów) –Powstańców, – Marino – Oborniki (7+ )
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: