Wrocław rusza z przetargiem na zabytkową linię tramwajową
Gmina Wrocław ogłosiłaprzetarg na organizację i prowadzenie zabytkowej linii tramwajowej w 2018 roku.
Cele realizacji zadania są następujące:
1. Wzbogacenie oferty turystycznej Wrocławia dla mieszkańcówi turystów;
2. Przybliżenie atrakcji turystycznych miasta podczas jazdytramwajem;
3. Obsługa, utrzymanie i kursowanie zabytkowych tramwajów natrasach atrakcyjnych turystycznie, wytyczonych wzdłuż najciekawszych obiektówturystycznych Wrocławia;
4. wzmocnienie wizerunku Wrocławia jako miejsca atrakcyjnegoturystycznie.
Oferent zobowiązany jest do organizacji i prowadzeniazabytkowej linii poprzez wykorzystanie tramwajów, które wpisane są do ewidencjilub rejestru zabytków oraz do wytyczenia minimum 2 tras, np.:
a) trasa 1-godzinna „wokół Rynku”: przystanek pl. Teatralny (punktpoczątkowy) -> Renoma -> NFM >Szewska -> Most Uniwersytecki -> Dubois -> Chrobrego -> DworzecNadodrze -> Ostrów Tumski -> Katedra -> pl. Teatralny (z przewodnikiemlub bez)
b) trasa 1-godzinna „Ostrów Tumski”: przystanek pl. Teatralny(punkt początkowy) -> Dworzec Główny PKP -> Kołłątaja -> Pl. Dominikański-> Ostrów Tumski -> Wyszyńskiego-> Sienkiewicza -> pl. Bema ->Mosty Piaskowe -> Grodzka-Uniwersytet -> Nowy Świat -> Widok ->Opera -> pl. Teatralny (z przewodnikiem lub bez)
Projekt tras wraz ze szczegółowym rozkładem jazdy musi byćdołączony do oferty i podlegać będzie akceptacji komisji konkursowej. Wprzypadku zmiany trasy (z powodu remontów lub z innej przyczyny), należypoinformować o tym fakcie Biuro Promocji Miasta i Turystyki.
Kursy tramwajów odbywać się mają w godzinach od 12.00 do 21.00- w sobotę oraz w godzinach od 12.00 do 21.00 – w niedzielę. Kursy wprzewodnikiem odbywać się mają w ilości min. 5 godzin dziennie, zarówno wsobotę jak i w niedzielę.
Oferent zobowiązany jest do:
a) przygotowania rozkładów jazdy, biletów i ulotki ohistorii zabytkowej linii tramwajowej we Wrocławiu, umieszczenia logotypówvisitwroclaw.eu oraz European Best Destination 2018 na wszystkich materiałachinformacyjno-promocyjnych przygotowywanych w ramach realizacji zadania.Przedmiotowe logotypy zostaną przekazane oferentowi drogą mailową po podpisaniuumowy;
b) umieszczenia na wyznaczonych przystankach rozkładów jazdyzabytkowych tramwajów;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
c) uzyskania od odpowiednich instytucji wszelkich zgód ipozwoleń wymaganych do prowadzenia zabytkowej linii tramwajowej, wszczególności torowo-sieciowych i przystankowych;
d) posiadania aktualnych przeglądów technicznych;
e) ubezpieczenia adresatów zadania od odpowiedzialnościcywilnej;
f) zapewnienia motorniczemu stroju stosownego do charakteruzabytkowego tramwaju, preferowana koszula;
g) zapewnienia wszystkim motorniczym imiennegoidentyfikatora z logotypami visitwroclaw.eu oraz European Best Destination2018. Identyfikatory powinny być noszone w widocznym miejscu;
h) oznakowania zabytkowych wagonów symbolami: „Zabytkowytramwaj” oraz herbem miasta Wrocławia;
i) współpracy z Gminą Wrocław podczas imprez miejskichpoprzez kursowanie darmowego tramwaju w ilości maksymalnie 6 godzin;
k) promocji zadania zabytkowej linii tramwajowej na stronieinternetowej oferenta oraz w prowadzonych mediach społecznościowych, np.facebook, instagram, twitter;
l) konsultacji merytorycznej oraz akceptacji wszystkich projektówgraficznych, materiałów promocyjno-informacyjnych realizowanych podczaszadania.
10. Oferent, w ramach prowadzonej odpłatnej działalności statutowej,zachowuje możliwość pobierania jednorazowych opłat za przejazd tramwajem zabytkowymw wysokości: bilet ulgowy – 4 zł, bilet normalny – 8 zł. Dochody ze sprzedażybiletów muszą być przeznaczone na realizację zadania i nie mogą generowaćzysku.
Oferty można składać do 1 czerwca 2018 roku.
„