Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wkrótce koniec prac przy wrocławskiej zajezdni Borek

infotram
19.03.2021 08:45

Trwa remont torowiska w pobliżu zajezdni „Borek” oraz na Podwalu i przy Dolmedzie. Wkrótce koniec prac – informuje wrocławski Urząd Miasta.

Remont na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej rozpoczął się 20 lutego. Chodzi o miejsce znajdujące się pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ul. Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.

Tam wyeksploatowane szyny są wymieniane na nowe. Wymiany doczeka się też wyboista nawierzchnia przejazdu tramwajowego. Poprawiony zostanie również stan techniczny przejścia dla pieszych koło przystanku „Orla”.

– Na skrzyżowaniu Kutnowskiej z Powstańców Śląskich tramwaje jeżdżą już jednym z wyremontowanych torów. Prace nad drugim idą jak burza. Za nami już 75 proc. całej inwestycji – mówi Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.

Na początku remontu MPK zapewniało, że utrudnienia dla pasażerów zostaną ograniczone do minimum. – Niemal przez cały czas trwania remontu będzie możliwe kursowanie tramwajów do pętli „Krzyki” i „Klecina”, bo zamknięta będzie tylko jedna nitka trasy. Dzięki specjalnej nakładce torowej tramwaje będą mogły przejeżdżać z jednego toru na drugi, co umożliwi wprowadzenie ruchu wahadłowego. Objazdy będą wprowadzone wyłącznie na czas montażu i demontażu tego urządzenia, ale będzie się to odbywało wyłącznie w weekendy – podkreślał Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.

Zielone torowisko przy Dolmedzie

Torowcy działają też na ul. Złotoryjskiej, która będzie łącznikiem pomiędzy trasą autobusowo-tramwajową na Nowy Dwór i ul. Legnicką. To kluczowe miejsce, gdyż tamtędy zostaną poprowadzone objazdy tramwajowe, gdy w tym roku rozpocznie się remont pl. Jana Pawła II.

Na ul. Złotoryjskiej MPK wymieniony zostanie rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Legnicką (na wysokości przystanku „Dolmed”) oraz szyny – aż do skrzyżowania z ul. Strzegomską. Na tym odcinku powstanie wyciszone zielone torowisko.

Zakres prac kończy się w miejscu, w którym rozpoczyna się plac budowy TAT. Terminy zakończenia robót na obu budowach są skoordynowane, więc podróżni nie muszą przejmować się zmianą tras ani rozkładów jazdy. MPK prace planuje zakończyć w marcu tak, by tramwaje mogły pojechać ul. Złotoryjską gdy tylko zakończy się pierwszy etap budowy trasy na Nowy Dwór.

– Obecnie remontujemy odcinek od rozjazdu przy skrzyżowaniu Bolesławieckiej i Legnickiej aż do skrzyżowania torów z ulicą Strzegomską – mówi Naskręski.

Tutaj remont powinien zakończyć się przed końcem marca. Zgodnie z planem 29 marca tramwaje linii 23 mają wrócić na stałą trasę przejazdu ulicy Legnickiej do pętli "Wrocławski Park Przemysłowy" przy skrzyżowaniu ulicy Robotniczej i Fabrycznej.

Prace na Podwalu

MPK kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej. W ubiegłym roku wymieniło rozjazd od strony ul. Świdnickiej. Tym razem chodzi o rozjazd pozwalający na skręt tramwajom jadącym od pl. Orląt Lwowskich w ul. Sądową i odwrotnie.

– Wymieniliśmy rozjazd na skrzyżowaniu z ul. Sądową (od pl. Orląt Lwowskich). Montujemy napęd zwrotnicy, która będzie odwodniona, ogrzewana i sterowana elektrycznie. Piesi i kierowcy będą zadowoleni z równej nawierzchni w obrębie skrzyżowania. Prace są niemal na ukończeniu – stwierdza rzecznik MPK Wrocław.

Ponadto, rozjazd zostanie w całości odwodniony. Przy intensywnym deszczu nie powinno dochodzić do jego zalewania, co uniemożliwiłoby przejazd składu.

– Obecnie nie kursuje tamtędy żadna linia tramwajowa, nie będzie więc objazdów. Nie zamykamy też ruchu aut ani pieszych. Wygrodzimy tylko część jezdni, na której będą prowadzone roboty. Kierowcy oraz przechodnie będą musieli po prostu tylko trochę bardziej uważać podczas przemieszczania się w pobliżu – zaznacza Naskręski.

Tutaj również prace potrwają według planu do końca marca.