Wielka modernizacja torowisk tramwajowych w Szczecinie

infotram
12.02.2017 12:11

Blisko 234 mln złbędzie kosztowała przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie, która będzierealizowana w mieście w ciągu kilku najbliższych lat. Dzięki niej ma wzrosnąćkomfort podróży, a czas przejazdów się skróci.

„Modernizacja torowisk to element szerszego planudziałań, które mają służyć poprawie spójności komunikacyjnej i bezpieczeństwamieszkańców w zakresie transportu zbiorowego” ? powiedziała PAPrzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie Hanna Pieczyńska.”Przebudowa skróci na niektórych etapach czas podróży i zdecydowaniepodniesie jej komfort; będzie ciszej i bardziej ekologicznie” ? dodała.

Według Pieczyńskiej przebudowa torowisk przyczyni się dopoprawy płynności ruchu i wyeliminuje pojawiające się obecnie utrudnienia.Spółka liczy także, że dzięki zmodernizowanym torowiskom zwiększy się liczbaosób podróżujących tramwajami.

Remonty torowisk zaplanowano w na lata 2017-2023. Całkowitadługość zmodernizowanego tzw. toru podwójnego wyniesie blisko 9 kilometrów.Koszt całej inwestycji to blisko 234 mln zł.

Na liście inwestycji jest m.in. przebudowa torowiska i siecitrakcyjnej od al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego i pl. Rodła doronda Giedroycia. Remont ma ruszyć w trzecim kwartale 2020 r. i zakończyć siępod koniec 2021 r.

W drugim kwartale 2019 r. ma ruszyć przebudowa torowiska odpl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki do pl. Rodła. Taczęść torowisk ma być gotowa pod koniec 2021 r.

Z kolei w trzecim kwartale 2020 r. zaplanowano remont toróww al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany, która zostanie rozbudowana.Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2021 r.

Remonty obejmą także torowiska w ciągu ul. Mickiewicza odMostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego, a także pl. SzarychSzeregów i węzeł Wyszyńskiego.

Oprócz remontów samych torowisk zaplanowano także przebudowyi budowę infrastruktury służącej do zasilania sieci trakcyjnej.

Wnioskodawcą projektu „Przebudowa torowisk tramwajowychw Szczecinie ? etap II” jest miasto Szczecin, a podmiotem odpowiedzialnymza realizację projektu będzie spółka Tramwaje Szczecińskie, występująca w roliinwestora zastępczego.