Wiedeń: Kończy się era składów E6 i C6 w stolicy Austrii
Dzięki dostawom nowych wagonów dla linii U6 możliwe stało się wycofanie z ruchu klasycznych składów złożonych z wagonów silnikowych E6 i doczepnych C6. Wraz z dostarczeniem pozostałych niskopodłogowych składów T1 o długości 26,8 metra, szerokości 2,65 metra i możliwości do jazdy ukrotnionej (do czterech zespołów) starsze pojazdy zostaną całkowicie wycofane z ruchu E6/C6. W latach 1990-tych rozpoczęto dostawy 78 składów serii T, które w 2004 roku zostały rozszerzone o drugi kontrakt na dostawę 46 zespołów T1 z których 40 zostało już dostarczonych. Dzięki temu stało się możliwe wprowadzenie na U6 jedynie pojazdów niskopodłogowych. Z drugiej strony niepotrzebne już składy E6/C6 znajdują nowych nabywców, wśród których jest także MPK Kraków, które zakupiło 24 wagony E6 oraz 24 C6.
Źródło: Wiener Linien, MPK Kraków