Więcej czasu na dostawę Moderusów Gamma dla Łodzi. Do kiedy?
Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich wydłużył termin dostawy tramwajów Moderus Gamma.
Ich zakup realizowany jest w ramach projektu „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w Łodzi”.
Więcej czasu
Jak podano w uzasadnieniu decyzji konieczność modyfikacji spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. W dniu 8 maja 2023 roku Wykonawca MODERTRANS POZNAŃ sp. z o.o. wystąpił do zamawiającego z wnioskiem o wydłużenie terminu realizacji umowy na podstawie art. 15r ust. 1 oraz 1a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Zamawiający wydłużył termin zakończenia kontraktu do dnia 30 listopada 2023 roku, tj. o 168 dni. Wykonawca nie wyczerpał w pełnym wymiarze okresu jaki przysługiwał mu na przedłużenie kontraktu, w związku z czym w dniu 29 września 2023 roku wystąpił do zamawiającego o przedłużenie terminu zakończenia o pozostałe 19 dni, tj. do dnia 19 grudnia 2023 roku.
Umowa na dostawę 30 tramwajów dla Łodzi została podpisana 26 lutego 2020 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostarczane do Łodzi tramwaje to Moderusy Gamma LF 06 AC. Jest to konstrukcja pięcioczłonowa, w ponad 80% niskopodłogowa, zabudowana na czterech wózkach. Wszystkie są napędowe, zamienne między sobą, a dwa skrajne obrotowe. Dzięki zastosowaniu wszystkich osi, które napędzają i hamują uzyskane zostaną optymalne właściwości biegowe pojazdu, ze zdecydowanie mniejszą tendencją do generowania poślizgów. Do wnętrza pojazdu pasażerowie dostaną się przez 5 par dwuskrzydłowych drzwi. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, design wnętrza został wykonany w jasnych barwach, a oświetlenie w technologii ledowej. Tramwaj waży około 43 ton, do jego produkcji zużyto m.in. 18 ton stali i 16 km przewodów.
Tramwaj został wyposażony w rampę ułatwiającą wjazd wózkom inwalidzkim. W wydzielonej kabinie motorniczego znalazł się komfortowy fotel pneumatyczny. Najważniejsze elementy sterujące pojazd zabudowane zostały w dwóch podłokietnikach. Kabina jest klimatyzowana, warunki termiczne motorniczy ustawia samodzielnie, niezależnie od tych panujących w przedziale pasażerskim. Całkowita długość tramwaju to ponad 32 m.