We wrześniu poznańskie tramwaje wrócą na pętlę Wilczak

infotram
25.08.2019 11:11

Od września tramwajew Poznaniu znów będą dojeżdżać do pętli Wilczak przebudowanej w związku zbudową trasy tramwajowej na Naramowice. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.

Jak poinformował poznański magistrat, na pętli Wilczakwybudowano nowe torowisko tramwajowe i sieć trakcyjną. Na środku pętlipowstanie jeszcze stacja zasilająca trasę na Naramowice, ale jej budowa niebędzie miała wpływu na funkcjonowanie komunikacji publicznej. Tramwaje pojawiąsię na pętli wraz z początkiem nowego roku szkolnego.

„Na swoją stałą trasę wrócą tramwaje linii numer 3.Będą one obsługiwane w większości przez najnowszy tabor w Poznaniu, czylidwukierunkowe tramwaje Moderus Gamma. Za niecałe trzy lata to właśnie tetramwaje będą obsługiwać całą trasę na Naramowice” – powiedział prezydentPoznania Jacek Jaśkowiak.

Prace na pętli Wilczak trwały od połowy grudnia 2018 roku.Przebudowana została nie tylko pętla – przygotowano również wyprowadzenietorowiska w kierunku północnym. Dalsze prace związane z budową trasy naNaramowice prowadzone będą w pobliskim parku Kosynierów. Jest to teren podawnym cmentarzu ewangelickim, dlatego musi zostać najpierw zbadany przezarcheologów. Następnie wykonawca przystąpi do budowy nowego torowiska.

„Ważnym etapem inwestycji jest też budowa węzła naskrzyżowaniu ulic Lechickiej i Naramowickiej. Wszystkie prace tramwaju naNaramowice koordynujemy z trwającą budową mostu Lecha, żeby ograniczyćuciążliwości dla mieszkańców Poznania” – zapewnił wiceprezydent miastaMariusz Wiśniewski.

Inwestycja realizowana w formule „projektuj -buduj” będzie kosztować niemal 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł dołożydo niej Unia Europejska. W ramach przedsięwzięcia powstanie torowisko odługości 3,3 km i niemal 7,5 km dróg – łącznie z drogami dojazdowymi iskrzyżowaniami.

Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowanezostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty – drogowy oraz tramwajowy.Inwestycję prowadzi konsorcjum firm Gulermak z Ankary, Mosty Łódź i Gulermaksp. z. o. o.