Warszawskie inwestycje w 2020 roku. Metro priorytetem
Rozbudowa II liniimetra, remonty dróg, budowa nowych przejść dla pieszych to tylko niektóreprzykłady inwestycji, jakie prowadzone będą w 2020 roku na warszawskichulicach.
Budżet inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego w 2020roku wynosi ponad 1 mld zł. Priorytetem jest oczywiście budowa metra. Trwajązaawansowane prace nad połączeniem torami podziemnej kolei następnych stacjidrugiej linii metra – na Woli i Bemowie oraz Targówku. Budowa całej linii M2 mazostać zakończona przed 2023 rokiem. Wykonawca metra intensywnie pracuje nawschodnim odcinku – w rejonie ul. L. Kondratowicza oraz na Zaciszu, gdziepowstają stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Tarcze TBM Anna i Maria sąmontowane i wiosną rozpoczną drążenie tuneli w stronę stacji Trocka. Dużypostęp prac widać również na odcinku zachodnim. Budowniczowie na stacjachUlrychów i Powstańców Śląskich zeszli już pod ziemię, do poziomu -1. Z kolei wrejonie stacji Młynów już wiosną piesi, rowerzyści i kierowcy zyskająbezpieczną, komfortową i zieloną przestrzeń. Drogowcy przebudowują tam odcinekod ul. Syreny do Młynarskiej, który zmieni się w elegancką, wygodną ibezpieczną miejską ulicę. Trwają również prace przygotowawcze do rozpoczęciabudowy kolejnych stacji na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.
Nowe trasy i przystanki
We współpracy Zarządu Transportu Miejskiego ze spółką TramwajeWarszawskie realizowana jest umowa na budowę linii tramwajowej na Tarchomin(etap III) wraz z rozbudową układu drogowego ul. Światowida. Zakończenie tejinwestycji planowane jest w przyszłym roku. Łączna wartość kontraktu to 67 mlnzł. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie blisko 900 m trawiastegotorowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy nowe przystanki. OdWinnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wraz z chodnikami idrogami dla rowerów.
Warszawscy tramwajarze będą w tym roku startować również zkolejnymi przetargami związanymi z budową nowych tras. Ogłoszą m.in.postępowanie na budowę trasy na ul. M. Kasprzaka. TW przeprowadzą równieższereg remontów, w kilkunastu miejscach stolicy. Roboty będą prowadzone odczerwca do września wtedy, gdy mają one mniejszy wpływ na dojazdy warszawiakówdo pracy czy szkół.
W lipcu tramwajarze zajmą się remontem torów na Grójeckiej wrejonie ulic W. Korotyńskiego i K. Dickensa, prace będą skoordynowane zprzebudową skrzyżowania z Harfową. Pod koniec lipca będą prowadzone prace nawęźle rozjazdowym u zbiegu al. Jana Pawła II i Stawek. Z kolei sierpieńprzyniesie prace związane z wymianą rozjazdów na placu Bankowym. Ostatnie praceremontowe będą prowadzone do początku października, gdy zakończy sięwzmacnianie i wymiana torów między rondem Wiatraczna a pętlą Gocławek na ul. Grochowskiej.Prace będą prowadzone głównie w weekendy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wiosna przyniesie także jedną z najbardziej efektownych pracjaką zajmą się Tramwaje Warszawskie – rozkładanie zielonego rozchodnika międzyal. Zieleniecką a rondem Wiatraczna (ok. 1,5 km długości torów) Dzięki temu wWarszawie będzie już 25 km zielonych torów tramwajowych.
W planach ZTM jest również budowa czterech wind na stacji metra Pole Mokotowskie (trzechz poziomu terenu na antresolę i jednej z antresoli na peron; w tym rokupowstanie dokumentacja) oraz wymiana podnośnika na windę na stacji Racławicka.
„