Warszawa stawia na kolejne dwukierunkowce
TramwajeWarszawskie ogłosiły przetarg na zakup tramwajów jedno i dwukierunkowych,całkowicie niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, wtym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Szacunkowawartość zamówienia to blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).
Różne typy tramwajów
W ramach zamówienia podstawowego będzie to 85tramwajów dwukierunkowych oraz 18 tramwajów jednokierunkowych odługoścido 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do24 m. W ramach opcji spółka zamawia 45 tramwajów dwukierunkowych o długości do33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.
Tramwajezostaną skierowane na trasy w ramach powstających projektów współfinansowanychprzez Unię Europejską:
1.”Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych wWarszawie wraz z zakupem taboru” ? 10 tramwajów,
2.”Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupemtaboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” ? 50 tramwajów,
3.”Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupemtaboru” ? 18 tramwajów,
4.Zakup taboru tramwajowego dla obsługi trastramwajowych w Warszawie ? 20 tramwajów dwukierunkowych i 20 tramwajówjednokierunkowych, przy czy dofinansowanie zakupu taboru zfunduszy Unii Europejskiej w tym projekcie znajduje się na liście rezerwowej.
Przedmiot zamówienia
Zamówienie obejmuje specjalistycznewyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakietmateriałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie naprawpowypadkowych w okresie trwania gwarancji.
Tramwajew ramach zamówienia podstawowego powinny być dostarczonedo 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku.Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środkówfinansowych.
Dostawapierwszego tramwaju w ramach zamówienia podstawowego planowana jest naprzełomie II i III kwartału 2019 roku.
Kryteria oceny oferty
Przy wyborze najkorzystniejszej ofertyzamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Lp. |
Kryterium |
Waga |
1. |
Cena oferty |
53% |
2. |
Pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1mln km |
20% |
3. |
Zużycie energii |
9% |
4. |
Najwyższy nacisk osi tramwaju na tor |
5% |
5. |
Długość płaskiej podłogi |
3% |
6. |
Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych odosi wzdłużnej tramwaju |
2% |
7. |
Nachylenie podłogi |
2% |
8. |
Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju |
2% |
9. |
Poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju |
2% |
10. |
Okres gwarancji |
2% |
Wymagane doświadczenie
Wykonawcy zainteresowani realizacjązamówienia muszą wykazać się trzyletnim, doświadczeniem w wykonaniudostaw, co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów z napędemenergoelektronicznym i niską podłogą. Przy czym pojazdy te uzyskałydopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państwczłonkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Unia Europejskazawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców.
„