Warszawa: Siedmiu chętnych na 45 wagonów dwukierunkowych
Siedmiu poroducentów chce dostarczyć 45 dwukierunkowych wagonów dla Tramwajów Warszawskich. To:
1) STADLER Pankow GmbH
2) ŠKODA TRANSPOTATION a.s.
3) SOLARIS Bus &Coach S.A.
4) NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum Wykonawców)
5) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
6) CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. (CAF)
7) MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.
Jak łatwo zauważyć Warszawą zainteresowani są wszyscy krajowi gracze. Tradycyjnie o polski rynek nie walczą Alstom, Siemens i Bombardier. Wszyscy, oprócz Moodertransu, są zainteresowani również dostawą wagonów dla Tramwajów Śląskich. Tam także nie startowała żadna z trzech firm – Alstom, Bombardier i Siemens.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tramwaje dla Warszawy będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym z nich znajdą się dwa automaty biletowe oraz monitoring wizyjny obejmujący: całe wnętrze części pasażerskiej, strefę wymiany pasażerów po obu stronach tramwaju i obszar do 60 m od czoła wagonu a także obraz z kamer umieszczonych wewnątrz kabin motorniczego. Nowe wagony będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz 22-calowymi monitorami LCD dostosowanymi do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m długości, zdolność przewozową co najmniej 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy. Nowe wagony na stołecznych liniach zastąpią najbardziej wyeksploatowane tramwaje serii 13N i 105Na. Szerzej na temat przetargu Tramwajów Warszawskich pisaliśmy tutaj.
Dołącz do nas na Facebooku.