Warszawa rusza z III linią metra

infotram
21.05.2019 10:33

Ruszył przetarg naopracowanie studium technicznego dla III linii metra. Zadaniem inżynierówbędzie analiza wariantów przebiegu linii M3 na odcinku od stacji „StadionNarodowy” do „Gocław”.

Postawiliśmy pierwszykrok zbliżający nas do budowy III linii metra w Warszawie. Wkrótce dowiemy się,który z proponowanych przez nas wariantów przebiegu linii M3 na Pradze-Południejest zdaniem inżynierów najbardziej optymalny. Wyniki ich prac powinniśmypoznać za około 12 miesięcy, a wstępny raport już po 3 miesiącach – mówiRafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Rozpoczynając prezydenturęmówiłem o poprawie jakości i dostępności komunikacji miejskiej. Realizując tęobietnicę przystępujemy również do prac nad dobudowaniem, bardzo dziśbrakujących, stacji „Plac Konstytucji” i „Muranów” na I linii metra – dodajeprezydent stolicy.

Budowa III liniimetra

Jednym z priorytetów działania prezydenta RafałaTrzaskowskiego jest szeroko rozumiana poprawa jakości komunikacji miejskiej.Należy tutaj wymienić prace nad koncepcją dalszej rozbudowy linii M2 do stacjiUrsus Północny, budowę linii tramwajowych do Wilanowa, na Gocław i ZielonąBiałołękę, a także rozbudowę sieci metra o kolejne linie. Aby zrealizowaćostatnią z zapowiedzi, konieczne jest przeprowadzenie analizy możliwości iuwarunkowań budowy linii M3 w kierunku Gocławia. W tym celu wszczęta zostałaprocedura ogłoszenia postępowania na Opracowanie Studium technicznego III liniimetra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie – Etap I –Praga. Niezbędne dokumenty do unijnej agendy w piątek, 17 maja, wysłało MetroWarszawskie.

Opracowanie udzieli odpowiedzi na pytania dotycząceprzebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14″Stadion Narodowy” do projektowanej stacji E6 „Gocław”, wraz ze StacjąTechniczno-Postojową Kozia Górka. Dostarczy również informacji o założeniachlokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztachinwestycji. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczychtj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanieprojektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych.

Do szczegółowej analizy w ramach studium technicznegowskazano:

Wariant I – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunkówzagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);

Wariant II – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;

Wariant III – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka –zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musizostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tymwielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych),przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie naśrodowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.

Oferty w postępowaniu można składać do 25 czerwca.Kryteriami ich oceny będą: 58% cena, 18% doświadczenie koordynatora, 12%doświadczenie analityka ruchu, 6% doświadczenie planisty/urbanisty i 6%doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej.