Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Rośnie węzeł przesiadkowy koło stacji metra

infotram
29.08.2007 19:56

We wtorek Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na przebudowę skrzyżowania ul. Słowackiego z Włościańską, przez które autobusy będą wjeżdżać na nową pętlę koło stacji metra Marymont. Jej budowa już się zaczęła. W połowie przyszłego roku powstanie tu duży węzeł przesiadkowy. Kierowcy z północnej części miasta i podwarszawskich miejscowości wreszcie zyskają wygodny dojazd do świecącego dziś pustkami garażu 'Parkuj i jedź’ na tyłach Hali Marymonckiej. Teraz z powodu drążenia tunelu metra w stronę stacji Słodowiec trzeba do niego jechać okrężną drogą. W dodatku od września za postój trzeba będzie płacić – skasowanie biletu upoważni do darmowej jazdy komunikacją. Zarząd Transportu Miejskiego chce zwiększyć liczbę przesiadek na Marymoncie. Pod koniec roku dotrą tu wszystkie pociągi metra, a nie tylko jeden wahadłowy z pl. Wilsona. Całkowicie zmieni się też skrzyżowanie ul. Słowackiego z Włościańską. Ruchem zacznie sterować sygnalizacja świetlna (kolejna stanie u zbiegu z poszerzoną Kłodawską, która prowadzi do garażu). Będzie można skręcać z Włościańskiej w lewo w stronę Bielan. Jezdnia tej ulicy ma się składać z trzech pasów ruchu w każdą stronę, zaplanowano też osobny pas dla autobusów jadących na nową pętlę. Jej budowa trwa już w miejscu dawnego bazarku (kupcy bez większych protestów przenieśli się bliżej skrzyżowania z ul. Braci Załuskich i Żelazowskiej). Powstaną trzy 64-metrowe perony dla autobusów, sześć wiat przystankowych i punkt dla nadzoru komunikacji miejskiej. ZTM chce tu skierować linie od strony Bielan, Białołęki i Bródna. Wiele z nich zawraca dziś na pl. Wilsona. Wszystkie prace na Włościańskiej będą kosztować 11,5 mln zł. Firma Pol-Aqua ma czas do drugiego kwartału przyszłego roku.