Warszawa: Praga połączona z Centrum Nauki Kopernik

infotram
13.08.2013 10:57

Tarcza Krystyna przebiła już ścianę stacji metra Centrum Nauki Kopernik. To koniec pracy dla tej tarczy na budowie centralnego odcinka II linii metra –wydrążony przez nią tunel – pod ul. Targową, praskimi kamienicami i Wisłą –łączy stację przy Dworcu Wileńskim z lewym brzegiem Wisły.
TBM Krystyna bez żadnych problemów przeszła 8-10 m pod dnem królowej polskich rzek. Z prawego brzegu Wisły wystartowała 22 lipca i dziś rano, po wydrążeniu ok. 600 m tunelu pod rzeką oraz odcinka pod bulwarami (tunel pomiędzy stacją Stadion Narodowy a Centrum Nauki Kopernik ma ok. 900 m) rozkruszyła betonową ścianę stacji na lewym brzegu. W ciągu doby przesuwała się o 25-30 m. Tarcza drążąca drugi tunel z Pragi, Elisabetta, minęła ul. Sokolą (jest ok. 226 m za Stadionem Narodowym) i lada dzień wejdzie pod dno rzeki. Na drugim brzegu spodziewana jest na przełomie sierpnia i września.
Równocześnie przesuwają się tarcze wykonujące tunele z drugiej strony czyli od Ronda Daszyńskiego do Centrum Nauki Kopernik. Anna jest już na stacji Nowy Świat –Uniwersytet, a Maria ok. 62 m za stacją Świętokrzyska. Drążenie wszystkich tuneli ma się zakończyć w październiku. Wtedy ponad 6 km tuneli i stacji połączy Wolę i Pragę.