Warszawa: Połączą metro z koleją podziemnymi przejściami
Miasto chce wybudować dwa tunele łączące stacje kolejowe z peronami metra –informuje Życie Warszawy. Jeden z nich połączy Dworzec Gdański PKP ze stacją Dworzec Gdański, a drugi dworzec PKP Śródmieście z przystankiem Centrum. Podróżni dojeżdżający np. z Legionowa będą mogli po wyjściu z pociągu bezpośrednio z peronu wejść do tunelu prowadzącego na antresolę stacji metra. Jednak zanim rozpocznie się budowa przejścia, trzeba zmodernizować torowisko PKP. Metro ogłosiło właśnie przetarg dotyczący koncepcji zmiany układu torów. –Przebudowa torowiska jest konieczna. Trzeba zrobić więcej miejsca na peronach, by umieścić tam m.in. wyjścia z podziemnego przejścia –tłumaczy Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. Kiedy rozpocznie się budowa połączenia? –W tym momencie jeszcze nie można mówić o konkretnym terminie, bo najpierw kolejarze muszą wykonać swoją część prac –mówi Żurawski. Bardziej zaawansowane są prace nad tunelem w centrum miasta. –Przejście podziemne jest umieszczone w miejscowym planie zagospodarowania terenu wokół Pałacu Kultury. Optymistyczna wersja zakłada, że prace budowlane mogłyby się zacząć najwcześniej za dwa lata –mówi Janusz Kubicki z urzędu Warszawy, koordynator zmian w centrum miasta. Zdaniem ekspertów bezpośrednie podziemne połączenia są potrzebne. Przyśpieszają wymianę pasażerów, przez co komunikacja staje się bardziej atrakcyjna dla pasażerów. W efekcie coraz więcej mieszkańców podwarszawskich miast będzie mogło zostawić auta w garażach i dojeżdżać do stolicy pociągiem. Dla warszawiaków to mniej spalin i hałasu. http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=92104&layout=1&forum_id=5169&page=text .