Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Pierwsza linia metra nie będzie już dłuższa

infotram
17.06.2006 20:24
Szefowie metra mają podpisać umowę z wykonawcą na budowę węzła młocińskiego –czytamy w Życiu Warszawy. To ostatni odcinek I linii metra. Teraz urzędnicy zajmą się przygotowaniem przetargu na drugą linię. Tunel łączący stację Wawrzyszew z Młocinami, bocznice i stacja Młociny – wszystko to wybuduje konsorcjum firm PeBeKa SA i PRG Metro. Ostatnia stacja ma być oddana w pierwszym kwartale 2008 roku. Do tego czasu zostaną uruchomione również pozostałe stacje czterokilometrowego odcinka bielańskiego: Słodowiec, Bielany i Wawrzyszew, które zostały zakontraktowane wcześniej. Teraz zostało już tylko budować. Na Młocinach wybudowana zostanie nie tylko stacja metra. Powstanie w tym miejscu duży węzeł komunikacyjny obejmujący piętrowy parking Park &Ride na kilkaset aut i pętlę autobusową. Tunel i stacja metra mają kosztować około 300 mln zł. Cały bielański fragment będzie znajdował się bardzo płytko (wyjątek stanowi tunel pod trasą AK łączący stacje Marymont i Słodowiec). Szyny, po których będzie jeździła kolejka, mają się znajdować na głębokości od 4 do 8 metrów. Wzdłuż ulicy Kasprowicza podziemna kolejka będzie budowana metodą odkrywkową. Trasa II linii metra jest już wytyczona. Jej centralny odcinek, liczący siedem stacji od Stadionu Dziesięciolecia do ronda Daszyńskiego, ma zostać wybudowany w trzy lata Na razie mieszkańcy Żoliborza i Bielan z niecierpliwością czekają na otwarcie stacji Marymont. Stacja zostanie oddana w połowie grudnia. Niestety, żeby dostać się do centrum, będziemy musieli się przesiadać. Ponieważ na stacji Marymont nie ma bocznych torów, do stacji pl. Wilsona będzie kursował pociąg wahadłowy. Dopiero po oddaniu stacji Słodowiec kolejka będzie jeździć normalnie. Szczegóły w Życiu Warszawy: http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=88833 .