Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Pierwsza linia metra ma być gotowa za rok

infotram
02.07.2007 11:35

Na stacji metra Słodowiec zaczęły się prace wykończeniowe. Metro dojedzie tam zimą. Ostatnie trzy stacje aż do Huty Warszawa powinny być otwarte pół roku później. Chociaż jeszcze kilka tygodni temu firmy budujące bielański odcinek metra groziły zejściem z placu budowy, jeśli nie dostaną dodatkowej zapłaty, to prace idą naprzód. Swoje żądania pracownicy tłumaczyli wzrostem cen materiałów i exodusem robotników do Irlandii i Wielkiej Brytanii. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz powiedział 'Gazecie’, że nie ma podstaw do dopłat. Najbardziej zaawansowana jest budowa stacji Słodowiec u zbiegu ul. Duracza i Kasprowicza. Jej uruchomienie pozwoli wreszcie lepiej wykorzystać czynną od końca zeszłego roku stację Marymont, do której dojeżdżają tylko wahadłowe pociągi z pl. Wilsona. Na Słodowcu zaczęły się już prace wykończeniowe. Robotnicy kładą m.in. tynki i montują różne instalacje. Jak zapowiada Wojciech Pawelec z Mostostalu Warszawa, stacja będzie całkowicie gotowa pod koniec roku. Pasażerowie zaczną z niej korzystać po zakończeniu odbiorów, które mogą trwać nawet półtora miesiąca. Niemal gotowa jest już konstrukcja następnej stacji – Stare Bielany. Będzie się wyróżniać drewnianymi płaskorzeźbami, które zostaną zamontowane na ścianach. Na budowie kolejnej stacji – Wawrzyszew – przechodnie mogą zaś oglądać zza płotu część stropu i podpory w kształcie kielichów, które będą stały między torami. Obie stacje muszą być gotowe przed końcem marca przyszłego roku. Wkrótce po raz kolejny zmieni się zaś organizacja ruchu na ulicy Kasprowicza. Kierowcy zaczną korzystać z zawieszonego nad budowanym tunelem tymczasowego mostu wojskowego, który powstanie w pobliżu bazaru na Wolumenie. Ulica Kasprowicza w przyszłym roku wreszcie zyska zaś brakujący odcinek drugiej jezdni od Oczapowskiego do Huty. Na razie najmniej zaawansowana jest budowa ostatniej stacji Młociny. Widać już wprawdzie część betonowej konstrukcji, ale dopiero zaczynają się wykopy pod ostatni fragment tunelu, w którym pociągi będą zawracać. Te prace prowadzone są na terenie odkupionym od właściciela Huty Warszawa. Według aneksu podpisanego po rozwiązaniu problemów z budką lotto, która blokowała przez kilka miesięcy budowę, stacja Młociny musi być gotowa w czerwcu przyszłego roku. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, z Kabat pod Hutę Warszawa będzie można dojechać metrem w sierpniu 2008 roku.