Warszawa: Peron pod rondem Daszyńskiego

infotram
11.03.2014 11:42

Na terenie stacji Rondo Daszyńskiego, w miejscu gdzie dotychczas znajdowała się infrastruktura tarcz TBM, pojawiło się wyposażenie hali peronowej. W sześć tygodni powstała platforma peronu, z której już niedługo skorzystają pasażerowie jadący metrem na wschód. Zamknięty też został największy z otworów technologicznych, który służył do usuwania urobku z wnętrza stacji.
Plac budowy stacji Rondo Daszyńskiego wygląda jakby budowa dopiero się zaczynała. Nic bardziej mylnego. Ostatni etap budowy wygląda bowiem bardzo podobnie do początkowego. Związane jest to z wyrównaniem nawierzchni i ukryciem większości konstrukcji pod piaskową zasypką, która stanowić będzie podstawę odtwarzanych ulic. Bezpośrednio przy skrzyżowaniu z ul. Towarową widać otwarty wykop, w którym powstają dwa wejścia do metra –z tą różnicą, że nie pierwsze, a już ostatnie, jakie pozostały do wykonania. Po uwolnieniu tej części placu z magazynów zaplecza tarcz TBM, rozpoczęto wykop, który zabezpieczono ściankami szczelnymi i dwupoziomowo rozparto stalowymi belkami. Dziś gotowa jest płyta denna jednego z wyjść. Pozostawiono w niej jedynie otwór na maszynownię schodów ruchomych oraz odstojnik schodów stałych. Ściany podziemnego przejścia w części poziomej konstrukcji zostały zabetonowane. Teraz przyszedł czas na szalowanie i zbrojenie płyty stropowej wyjścia.Dzięki zamknięciu najstarszego spośród wszystkich otworów technologicznych na stacji, mogliśmy rozpocząć murowanie ostatnich 12 pomieszczeń przewidzianych dla kondygnacji -1. Dziś prace te są już zakończone –trwa tynkowanie wnętrz. W hallu głównym stacji układana jest kamienna posadzka.
Gotowe są także dwie konstrukcje schodów stałych prowadzących na peron. Sponad nich rozciąga się widok na halę peronową, która w ciągu półtora miesiąca przybrała niemal ostateczny kształt. Stojące w jednym rzędzie słupy kielichowe unoszą strop, na który metodą natryskową wprowadzany jest tynk akustyczny. Nad torami prace te dobiegły końca.

Na ścianach kondygnacji -2 układane są koryta kablowe. Rozpoczęła się także instalacja torowisk. W pierwszej kolejności pracami torowymi objęto tor południowy, który dziś czeka już na zabetonowanie. Na torze północnym układane jest zbrojenie oraz wibroizolacja.